5 gode råd om højere kundetilfredshed
3.000 kunder har evalueret deres håndværker gennem Håndværkets Evalueringscenter (HVEC). På denne baggrund kan Evalueringscentret nu pege på 5 områder, man som håndværker bør være opmærksom på for at sikre tilfredse kunder.
3.000 kunder har evalueret deres håndværker gennem Håndværkets Evalueringscenter (HVEC). På denne baggrund kan Evalueringscentret nu pege på 5 områder, man som håndværker bør være opmærksom på for at sikre tilfredse kunder.
- Helt overordnet skal den leverede ydelse selvfølgelig være i orden og som aftalt med kunden, siger cheføkonom i Håndværksrådet Jakob Brandt.
- Men når det er sagt, kan vi se på de mange evaluerede byggesager, at der kan være mindre ting, mester måske ikke er så opmærksom på, som kan resultere i utilfredshed fra kundernes side.
Fakta: Hvad klages der typisk over?
Timeforbruget – hvis kunderne ikke føler, at der er overensstemmelse mellem de timer, de har set, er blevet brugt, og dem der bliver faktureret – og kunderne ikke synes, der er gjort opmærksom på, hvor timerne så er blevet brugt.
Tilbud/overslag – hvis et overslag/tilbud bliver meget højere uden at der gives en forklaring herpå, dvs. når kunden føler, at tilbud og faktura slet ikke ligner hinanden.
Telefonsamtaler i arbejdstiden – hvis kunden synes, at der tales for meget i telefon i arbejdstiden, for så føler kunden, at han skal betale for ”fritid”.
Overskredet tidsplan – hvis kunden oplever, at tidsplanen overskrides – uden at det er sket med en forklaring eller i dialog med kunden selv.
Forsinkede regninger – hvis der går meget lang tid fra arbejdet er fuldført, til der kommer en regning til kunden
Kilde: Håndværksrådet