23948sdkhjf

5 gode råd om højere kundetilfredshed

3.000 kunder har evalueret deres håndværker gennem Håndværkets Evalueringscenter (HVEC). På denne baggrund kan Evalueringscentret nu pege på 5 områder, man som håndværker bør være opmærksom på for at sikre tilfredse kunder.
Kunder sætter pris på at kunne evaluere deres bygningshåndværkere.

3.000 kunder har evalueret deres håndværker gennem Håndværkets Evalueringscenter (HVEC). På denne baggrund kan Evalueringscentret nu pege på 5 områder, man som håndværker bør være opmærksom på for at sikre tilfredse kunder.

- Helt overordnet skal den leverede ydelse selvfølgelig være i orden og som aftalt med kunden, siger cheføkonom i Håndværksrådet Jakob Brandt.

- Men når det er sagt, kan vi se på de mange evaluerede byggesager, at der kan være mindre ting, mester måske ikke er så opmærksom på, som kan resultere i utilfredshed fra kundernes side.

Fakta: Hvad klages der typisk over?
Timeforbruget – hvis kunderne ikke føler, at der er overensstemmelse mellem de timer, de har set, er blevet brugt, og dem der bliver faktureret – og kunderne ikke synes, der er gjort opmærksom på, hvor timerne så er blevet brugt.

Tilbud/overslag – hvis et overslag/tilbud bliver meget højere uden at der gives en forklaring herpå, dvs. når kunden føler, at tilbud og faktura slet ikke ligner hinanden.

Telefonsamtaler i arbejdstiden – hvis kunden synes, at der tales for meget i telefon i arbejdstiden, for så føler kunden, at han skal betale for ”fritid”.

Overskredet tidsplan – hvis kunden oplever, at tidsplanen overskrides – uden at det er sket med en forklaring eller i dialog med kunden selv.

Forsinkede regninger – hvis der går meget lang tid fra arbejdet er fuldført, til der kommer en regning til kunden

Kilde: Håndværksrådet

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109