23948sdkhjf

Isoleringsgigant vil hente mere vækst i USA

Rockwool har det svært i Tyskland, Frankrig og Rusland, men ser gode muligheder for at vokse i USA.
Der bliver ikke bygget så mange nye huse i Rusland for tiden, og heller ikke Tyskland og Frankrig er ligefrem præget af byggeboom.

Det må den danske isoleringskoncern Rockwool konstatere i sit regnskab for tredje kvartal, hvor Rockwool har haft svært ved at få salget til at vokse på nogle af koncernens vigtigste markeder.

- Det er opmuntrende at se de første tegn på forbedret lønsomhed i vores driftsmargin i tredje kvartal. Dette er vigtigt, når vores kernemarkeder i Vesteuropa fortsætter med at vise et blandet billede, siger Jens Birgersson, Rockwools topchef, i regnskabet.

- Her viser vores mindre markeder fremskridt, mens det på vores vigtigste markeder, Tyskland og Frankrig, går mere trægt, tilføjer han.

Rockwool må derfor jage vækst andre steder, og her går det fremad i Nordamerika, siger topchefen:

- I Nordamerika ser vi stadig stor vækst, og jeg er i særdeleshed glad for at fortsætte vores investeringer i en ny nordamerikansk fabrik, der skal støtte vores succesfulde ekspansionsstrategi. Dette vil være et vigtigt element for fortsat profitabel vækst.

Rockwool kom ud af årets første ni måneder med et resultat før skat på 101 millioner euro mod 129 millioner euro i samme periode sidste år.

Selskabet nedjusterer forventningerne til omsætningen i 2015 og venter nu en salgsvækst på 1-2 procent mod tidligere 2-3 procent, oplyser Rockwool i regnskabet for tredje kvartal.

Forventningen til driftsresultatet er dog stadig på "over 150 millioner euro".

Rockwool , der har hovedsæde i Hedehusene, er blandt verdens førende koncerner inden for isoleringsindustrien og beskæftiger over 10.500 medarbejdere i mere end 30 lande.

/ritzau/
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078