schmidt hammer lassen får nyt navn og ny identitet
Nyt navn, nye farver på paletten og nyt grafisk design. I dag offentliggør schmidt hammer lassen architects en nyudviklet visuel identitet, som man fremover blandt andet vil møde på hjemmesiden og her i nyhedsbrevet.
- Sammen med vores arkitektur og design er den visuelle identitet vores ansigt udadtil – det er vores visuelle DNA. Derfor er det også vigtigt, at den afspejler, hvad vi står for. Arkitekturen er et afgørende omdrejningspunkt for os, men samtidig er vi i dag meget mere end et arkitektfirma – vi har en helhedsorienteret tilgang til det at udvikle nye spændende byggerier, forklarer Bjarne Hammer, kreativ direktør i schmidt hammer lassen architects.
Et udpluk af virksomhedens igangværende opgaver tæller således koncept- og projektudvikling, masterplanning, revitalisering af eksisterende byområder samt design og interiør opgaver.
Som en del af den nye visuelle identitet, får schmidt hammer lassen også en tilføjelse til sit eksisterende navn. Fremover vil det kendte navnetræk være efterfulgt af tilføjelsen ’architects’. Forretningsområderne ’innovation’ og ’design’ har samtidig fået deres eget logo og farve, for at understrege de forskellige fokusområder.
Den nye visuelle identitet reflekterer dels en omfattende internationalisering af virksomheden, som i dag henter mere end halvdelen af sine opgaver uden for landets grænser. Dels de forskellige forretningsområder, der i dag ligger indenfor et bredere spektrum af arkitektur, design og projektudvikling.
Med kontorer i Århus, København, London og Oslo og kunder over det meste af kloden, har der været behov for en visuel identitet, der klart og tydeligt kommunikerer virksomhedens skandinaviske afsæt og værdier, men samtidig gør det i en international tone.
Den nye visuelle identitet er udviklet i samarbejde med designbureauet e-Types.
Kilde: schmidt hammer lassen architects