23948sdkhjf

Kunder anklager Rockwool

Rockwool beskyldes for at optræde ufleksibelt overfor sine kunder. Det kan koste på det hjemlige marked, vurderer nogle af de største kunder på det danske marked.
Rockwool koncernens kunder klager nu over isoleringsgiganten. Selvom byggeindustriens behov for isoleringsmaterialer er dalet, optræder koncernen ufleksibelt, grænsende til det arrogante, lyder det fra nogle af de største kunder.

Isoleringskoncernen satte under det danske byggeboom priserne i vejret, fjernede kundernes mængderabatter og indførte kvoter på leveringen. Nu undrer kunderne sig over, at man ikke har tilpasset disse tre faktorer langt mere til markedssituationen, som den ser ud i dag.

- Jeg hører fra mange kunder og forretningsforbindelser i markedet, at de opfatter Rockwool som arrogante. Vi køber selv isolering for 120 mio. om året, og jeg kan da ind imellem godt genkende disse udsagn, siger adm. direktør Ole Rosgaard, Icopal, til dagbladet Børsen.

Kampen har længe stået mellem Rockwool og Isover, men nu melder en del af Rockwools kunder ud, at man fremover vil handle med Isover, da koncernen gennem hele byggekrisen har handlet fornuftigt og fleksibelt.

Kilde: Dagbladet Børsen

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.112