23948sdkhjf

Vognmænd vil have trådløs fartskriveroverførsel

Danske vognmænd har taget godt imod Scanias trådløse fartskriverabonnement. 58% af alle Scania, der er online, er tilsluttet fartskriverservicen.
Siden Scania i sommeren 2013 gjorde Scania Communicator til standard på alle nye lastbiler, er det kun gået fremad. I dag er 93 % af alle leverede nye Scania online, og 58% af dem er tilkoblet den elektroniske fartskriverservice.

- Kun Norge, Sverige og Tyskland har flere abonnementer end Danmark, når man hos Scania tæller fartskriveroverførsels-abonnementer på verdensplan, fortæller Scania Danmarks FMS Manager, Lene Glitten.

Blandt de mange regler og lovkrav, som virksomheder i transportbranchen skal overholde, er indsamling og opbevaring af fartskriverdata for virksomhedens chauffører og køretøjer. Det gælder både oplysninger om chaufførernes køre-/hviletid samt driftsdata fra hele vognparken, og det gælder, uanset om virksomheden råder over ét eller 100 køretøjer.

- Det er en kompliceret opgave og en administrativ byrde at overholde de skrappe regler i forhold til at overføre og opbevare fartskriverdata. Derfor føler mange virksomheder sig mere trygge ved at have deres data liggende hos os, fortsætter Lene Glitten.

Scania benytter den standardmonterede Communicator kommunikationsenhed i lastbilen til at overføre fartskriverens registreringer til kundens fartskriverportal. Når de vitale data er overført, lagres de på Scanias sikre servere, så virksomheden let og hurtigt kan få adgang til dem f.eks. i forbindelse med en virksomhedskontrol.

- Med Scanias system går det hele automatisk, så kunderne skal hverken overføre manuelt eller opbevare de vitale data. Det giver en god nattesøvn, fortæller Lene Glitten.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.101