Rockwool vinder over Papiruld i Højesteret
Papiruld Danmark må ikke markedsføre sit produkt som miljørigtigt eller lige så brandsikkert som stenuld.
Papiruld Danmark må dermed hverken markedsføre sit produkt som miljørigtigt eller lige så brandsikkert som stenuld.
Hos Rockwool Danmark håber marketingdirektør Lars Hørberg, at dommen kan være med til at sætte en stopper for udokumenteret markedsføring i isoleringsbranchen.
- Vi mener, at det er vigtigt, at man som forbruger kan have tillid til, at virksomheders markedsføring er korrekt, og at udsagn kan dokumenteres. Det gælder markedsføringen fra alle virksomheder – store som små og inden for alle brancher, siger han.
Afgørelsen sætter punktum i en fire år lang strid, og hos Papiruld Danmark lægger administrerende direktør Claus Skov ikke skjul på, at sagen har været en udfordring.
- Vi har brugt mange ressourcer både på at føre retssagerne og at indhente den fornødne dokumentation. Men nu har Højesteret truffet en afgørelse, og den vil vi analysere nøje og så fortsætte vores innovative tilgang til markedet og blive ved med at forny os, siger han.