23948sdkhjf

Nyt slidlag til sommer på Vestfyn

Turen på motorvejen fra Jylland over Vestfyn bliver snart meget behageligere for bilisterne.
Til sommer er der lagt nyt slidlag på asfalten i sydsiden mellem Middelfart og Nørre Aaby.

​Nu er det snart slut med støjende og ujævn asfalt på motorvejen på Vestfyn. Til sommer kommer der nyt slidlag på asfalten i østlig retning fra Middelfart til Nørre Aaby, sådan som der allerede er den anden vej i vestlig retning.

Fynske Motorvej blev udvidet fra fire til seks spor mellem Middelfart og Nørre Aaby 6. oktober sidste år, og siden da har der været forskel på køreoplevelsen mod vest og øst.

Egentlig skulle slidlagsarbejdet i begge retninger først udføres i 2015, men entreprenøren nåede at lægge det nye slidlag i nordsiden af motorvejen, så kun slidlaget i sydsiden i østlig retning fra Lillebæltsbroen måtte vente til foråret.

Foråret er som bekendt endelig kommet, og nu er det forberedende arbejde til slidlaget gået i gang. Det glæder projektleder i Vejdirektoratet Mike Boesen sig over.

- Vi var glade for, at vi nåede slidlaget i nordsiden sidste efterår. Det har betydet, at trafikanterne har fået en god køreoplevelse i vestlig retning, mens man i østlig retning har måttet leve med en lidt dårligere køreoplevelse henover vinteren. Men nu er vi gået i gang med arbejdet, så slidlaget på udvidelsesstrækningen ligger klar til sommer, når folk kører ud i sommerlandet på ferie. Det er også en rigtig god nyhed for de mange tusinder bilister, der hver dag kører mod øst fra Vestfyn. De kommer til at nyde en jævnere og roligere kørsel fremover, siger Mike Boesen.

Arbejdet med at lægge det nye slidlag medfører dog visse trafikale ændringer, som Vejdirektoratet løbende vil informere detaljeret om via servicemeddeleler i dagspressen og på projektets hjemmeside.

Allerede nu oplever trafikanterne, at sporet ind mod midten periodevis bliver spærret af. Senere vil ramperne på tilslutningsanlæggene 58a og 58b i perioder være lukkede om natten, og der vil være hastighedsnedsættelser til 80 kilometer i timen.

Slidlaget på udvidelsesstrækningen er efter planen klar til brug den 12. juni 2015. Herefter mangler vedligeholdelsesarbejde i begge ender af udvidelsesstrækningen - lige øst for Lillebæltsbroen og omkring Nørre Aaby. Det forventer Vejdirektoratet at være færdig med i løbet af sommeren 2015.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109