23948sdkhjf

Hörmann Danmark vil være nummer 1

Hörmann Danmark indvier den 25. januar 2008 et nyt, moderne domicil tæt ved motorvejen i Randers. Samme dag åbnes porten for en vækststrategi, der skal bringe Hörmann i førerposition på det danske portmarked. Til opgaven har Hörmann udpeget en ny administrerende direktør, Jan Rahbek. Han overtager styringen efter Jørgen Thybring, der takker af efter 30 år i branchen.
- På det danske portmarked befinder de fleste aktører sig på andenpladsen. Førersædet er ledigt, og vi har lagt en vækststrategi, der skal placere os som den mest kendte og foretrukne inden for port- og logistikløsninger til den industrielle og private sektor. Strategien forventes opfyldt i 2012, fortæller den ny administrerende direktør Jan Rahbek fra Hörmann Danmark.

Med rødder i den verdensomspændende, familieejede og tyske Hörmann-Gruppe, der er kendt for innovation, rettidig leverance og kvalitet har Hörmann Danmark baglandet i orden. På 14 højt speciali¬serede fabrikker producerer Hörmann porte, døre, karme, portåbnere og motorer samt autodock-systemer til det internationale portmarked og målt i omsætning rundede den internationale Hörmann-Gruppe mere end en milliard euro i 2006.

- Det er ikke nok at sælge produkter af høj kvalitet. Kunderne skal opleve en merværdi igennem hele processen. Hörmann skal være kendt for helhedsløsninger, der mindsker driftsforstyrrelser, øger sikkerheden for medarbejderne og omfatter teknisk support – også efter at projektet er afleveret. Vi vil over de næste fire år kvalitetstjekke hele værdikæden med særligt fokus på teknisk support og service, fortæller Jan Rahbek, Hörmann Danmark.

Med ansættelsen af en ny servicechef er det første spadestik taget til en udbygning og formalisering af den service og tekniske support, som virksomheden tilbyder. Servicefunktionen skal udover at være en solid støtte og partner for virksomhedens loyale forhandlere også servicere kunder og medarbejdere.

Hörmann har i forbindelse med indretningen af det nye domicil udvidet transport og logistikkapaciteten, der gør virksomheden i stand til at håndtere større ordrer og som gør leveringstiden kortere.

Salg og service tæt på kunden
Hörmann har oplevet en vækst med tocifrede procenter i et stagnerende marked. Den tætte kundekontakt og de lokale salgskontorer er en stor del af forklaringen på Hörmanns succes. Hörmanns verdensomspændende salgsorganisation er et fintmasket net med mere end 50 afdelinger og et stort antal autoriserede forhandlere i over 30 lande – klar til at rykke ud med produkter og hurtig leverance.

Eksempler på helhedsløsninger til det danske industrimarked, som Hörmann har gennemført er et fremtidssikret logistiksystem med ubrudt kølekæde for Thyborøn Fiskeauktion Center i 2006 og en tilbygning til Top-Toys distributionscenter i Greve i 2005 med mere end 80 højrøde industriporte og tilhørende læsseramper. Desuden stod virksomheden for en særlig portleverance til udvidelsen af forbrændingsanlægget hos Reno-Nord i Ålborg i 2006, der stillede særlige krav til indretningen. Af større igangværende projekter kan nævnes; JYSKs centrallager i Uldum og Scanias superværksted i Ishøj.

Få mere information om byggeprojekterne på www.hoermann.dk

Kilde: Hörmann Danmark A/S

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094