Alumeco saver og sender inden for 24 timer
Alumeco lancerer et nyt servicekoncept, 24 timer. Produktionsflow'et er mere strømlinet og smidigt end tidligere, hvilket gavner kunderne og giver dem lige præcis, hvad de har brug for, når de har brug for det.
- Det var simpelthen en vigtig del af den store investering i højlageret, at der skulle være denne synergieffekt i forhold til vores produktion og levering. Det er lykkedes og lige nu er det helt unikt på markedet med så effektiv en levering, vurderer produktchef Michael Thomsen, Alumeco.
Allerede for to år siden, i forbindelse med planlægningen af højlageret, formulerede Alumeco en målsætning for ”projekt 24 timer”: Løsningen skulle gøre det muligt at nedbringe leveringstiden til afsendelse indenfor 24 timer fra kundens bestilling.
Efterspørgsel fra markedet
Michael Thomsen er ikke i tvivl om, hvilke fordele konceptet giver Alumeco's kunder:
- Det handler om et mere smidigt og strømlinet produktionsflow, som gavner kunden i sidste ende. Vi imødekommer derfor kundernes krav om hurtigere og kortere leveringstider. Kunderne slipper nemlig selv for lagerføring af de pågældende produkter. De får lige præcis, hvad de har brug for, når de har brug for det, konstaterer Michael Thomsen.
Effektiv håndtering
Fordelen ved højlageret er, at det er indrettet helt præcist til Alumeco's behov for en effektiv håndtering:
- Vi tegnede selv højlageret, så det blev helt optimalt. Savene er således blevet en integreret del af det nye højlager. I Odense kan vi således save plader op til 200 mm, mens vi i koncernen kan gå helt op til plader på 1200 mm. Det sidste med en maksimal leveringstid på uge. Samtidig har vi udvidet sortimentet i plader ekstremt meget. Så vi er efterhånden nået ret langt, konstaterer Michael Thomsen om den samlede løsning, der har været med til at minimere leveringstiden yderligere. Kodeordet er ”24 timer”.
Kilde: Alumeco