23948sdkhjf

Virksomheder skal udvise etisk ansvar

Det er ikke længere nok for forbrugerne, at de danske virksomheder sælger deres produkter billigt. En ny undersøgelse viser, at virksomhederne vurderer, at etisk ansvar kommer til at spille en væsentlig rolle i forbrugernes bevidsthed.
En undersøgelse foretaget af Dansk Erhverv viser, at fire ud af fem virksomheder forventer, at etisk ansvar kommer til at spille en vigtig rolle i forbrugernes bevidsthed i de kommende år.

- Pris er stadig afgørende, når kunder køber ind, men det betyder mere og mere, at man køber et produkt med god samvittighed, siger konsulent i Dansk Erhverv Mette Feifert til Jyllands-Posten.

Forbrugerne vil i fremtiden forvente, at en virksomhed tager hensyn til menneskerettigheder, regler for børnearbejde og miljø.

Kilde: DR Penge

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.292