Danmark på forsiden i hele Europa
Berner-koncernens nye kundekataloger er et stort dansk
PR-fremstød overfor håndværkere i 22 europæiske lande
Berner-koncernen sender netop nu de nye kundekataloger ud til alle de europæiske kunder, og på alle ni hovedkataloger vil hele forsiden og hele bagsiden have fotos med motiver fra Danmark.
Katalogerne bliver trykt i et oplag på 650.000 eksemplarer og sendt til kunderne i 22 europæiske lande. De vil altså blive set og læst af millioner af håndværkere, så den samlede PR-værdi for Danmark bliver meget stor.
Det er Berner-koncernens danske afdeling i Nørresundby, der har udvalgt de danske motiver, og da Berners slogan er ”En stærk forbindelse”, har de valgt at vise fotos med danske broer, søer, farvande og færger. Eksempelvis vises Silkeborg-søerne, Den nye Lillebæltsbro, Aggersundbroen og Limfjordsbroen. Hvert billede viser endvidere ”partnerskabet” mellem Berner og kunden, og der er ikke anvendt professionelle modeller. Alle personer på billederne er således rigtige Berner-sælgere og rigtige kunder.
De tre tidligere års kundekataloger har vist fotos fra henholdsvis Frankrig, Tyskland og Italien, men nu i år, hvor Berner-koncernen fejrer 50 års jubilæum, blev det altså Danmark, som skulle præsenteres i hele Europa.
Berner blev grundlagt i 1957 i byen Künzelsau i Tyskland som en virksomhed, der handlede med skruer. I dag er Berner en koncern med over 6.500 medarbejdere i hele Europa og er en af markedets førende leverandører af materialer og komponenter til bygge- og autobranchen samt til industrien.
Kilde: Berner