Egernsund Tegl indgår forlig med utilfredse forbrugere
Efter flere års tovtrækkeri har teglproducenten og en række utilfredse forbrugere nu fundet en løsning
I alt cirka 250 forbrugere har klaget over murstene, og i 2012 indgik 132 af disse forlig med producenten. 110 andre blev dog frarådet at tage imod forliget af deres advokater, fordi producenten kun ville udskifte enkelte sten eller mure og derefter overgive ansvaret for fremtidige fejl på resten af murværket til forbrugerne selv. Nu er et nyt forligsforslag imidlertid blevet præsenteret, og det anbefaler advokaterne, at forbrugerne tager imod.
- Den primære forskel mellem den forligsmodel, som Egernsund og Dansk Byggeri havde lavet, og den nye er, at behovet for udbedringer i denne forligsmodel bliver fastlagt af en uvildig sagkyndig, advokat siger Lars Brandt til Ingeniøren.
Erstatningen skal dels betales af Egernsund Tegl og dels af de byggemarkeder og murerfirmaer, der har været involveret.
tøtte