23948sdkhjf

Splid i byggematerialebranchen

Samarbejdet mellem byggematerialeproducenterne og byggemarkederne kører ikke lige frem på skinner i øjeblikket. Det fremgår af en analyse foretaget af Byggematerialebranchen, producenternes brancheorganisation.
Det samarbejde mellem byggematerialeproducenterne og byggemarkederne, der skulle være gnidningsløst, er inde i en problematisk fase. En ny analyse fra Byggematerialebranchen afslører, at byggemarkederne mener, at producenterne holder kortene for tæt til kroppen og gør for lidt ud af markedsføringen af deres produkter.

Af analysen fremgår det, at byggemarkederne er den gruppe i rækken af samarbejdspartnere, der er mest negativt indstillede overfor producenterne. Det er især den manglende markedsføring af produkterne overfor private forbrugere og byggefirmaer, der irriterer folk i byggemarkederne.

- Leverandørerne skal ikke bare sælge ind til vores lager, men tænke sagen helt igennem. Den store udfordring for leverandøren er ikke nødvendigvis at bruge tid på slutbrugeren, men vi må sammen forstå, hvad der trækker
produkter igennem, siger Ole Mikael Jensen, indkøbsdirektør i DT Group.

Anne Windfeldt Trolle, direktør i Byggematerialebranchen, siger, at forbeholdet skyldes, at leverandørerne føler sig klemt af byggemarkederne og opfatter disse som konkurrenter. Det er især den måde, byggemarkederne udnytter deres forhandlerposition på og presser leverandørerne på prisen, der kilde til utilfredsheden.

Både Ole Mikael Jensen og Anne Windfeldt Trolle opfordrer dog begge parter til at udvikle et mere effektivt samarbejde.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078