23948sdkhjf

Nyt forretningsområde sikrer E&P trecifret millionomsætning

To års målrettet satsning på renovering af andels- og ejerboligforeninger giver pote for Enemærke & Petersen, som på flere måder er vendt tilbage til rødderne.
Enemærke & Petersen leverer efter planen, når det gælder ”E&P andels-ejer”, der blev søsat som et selvstændigt forretningsområde i februar 2013. Målet var en omsætning på 100 mio. kr. samt 70-80 medarbejdere i løbet af tre år, og det er allerede nu indfriet.

- Vi når at omsætte for over 100 mio. kr. i 2014, mens vi beskæftiger omkring 60 håndværkere samt 10 funktionærer, siger markedsdirektør Søren Faebo Larsen til Building Supply.

Tæt på Dobbelt Op i 2015


Med en omsætning på mere end 100 mio. kr. i 2014 leverer E&P andels-ejer et mærkbart bidrag til at opfylde den samlede E&P-koncerns ”Dobbelt Op i 2015”-vision. Den handler om, at omsætningen på 970 mio. kr. fra 2010 skal være steget til mindst det dobbelte i regnskabsåret 2015.

De præcise tal for 2014 kendes først, når regnskabet offentliggøres sidst i marts, men tidligere estimater fra E&P opgiver omsætningen for det netop overståede regnskabsår til cirka 1,7 mio. kr. Dermed er koncernen altså 240 mio. kr. – eller en omsætningsstigning på 14 procent – fra at indfri målet.

Omkring 80 procent af den samlede omsætning hos E&P udgøres af renoveringsopgaver.
Tilbage til rødderne
E&P andels-ejer fokuserer på renovering af andels- og ejerforeninger. Søren Faebo Larsen erkender, at det er et forretningsområde, som E&P i flere år har forsømt, selv om det egentlig var den metier, entreprenørvirksomheden blev grundlagt på i 1975, hvor Gunnar Enemærke & Jørgen Petersen især havde fokus på helhedsorienterede tagrenoveringer.

- Vi er vendt tilbage til rødderne forstået på den måde, at vi igen skal være i øjenhøjde med andels- og ejerforeningerne. Det sker for eksempel ved, at vi deltager på deres bestyrelsesmøder og i det hele taget prøvet at skabe en mere personlig kontakt, fortæller Søren Faebo Larsen, som af samme grund søger efter en såkaldt relations- og forretningsudviklingschef til det nyudviklede forretningsområde.

”Nu kommer vi til at larme”
Han skal være med til at sælge idéen om, at E&P er den foretrukne samarbejdspartner for andels- og ejerforeningerne ved at fokusere på meget mere end bare prisen.

- Det kræver noget andet end bare at sende et tilbud. Vi skal sørge for, at indpakningen er mere markeds- og kundeorienteret, så vi tager hånd om alt helt ned til detaljerne med, at vi informerer beboerne om, at ”nu kommer vi altså til at larme lidt”, forklarer Søren Faebo Larsen, som foruden det nære også vil slå på Enemærke & Petersens størrelse:

- Mange virksomheder kan renovere at tag for 3 mio. kr. Men ikke alle har musklerne til at være med i den udviklingsorienterede del. Vi prøver eksempelvis at finde løsninger til at integrere solceller på røde tag eller isolere indefra på bygninger, hvor man ikke gør det udvendigt. Det er den slags, boligforeninger bekymrer sig om, mener markedsdirektøren.

Ny direktør snart klar
Søren Faebo Larsen forventer, at E&P kan sætte navn på den ny relations- og forretningsudviklingschef for E&P andels-ejer 1. marts i år. Og han eller hun kommer til at arbejde ud fra et sigtbart mål.

- Vi tror på, at vi kan nå en omsætning på 250 mio. kr. i løbet af de næste tre år, så det er helt klart ambitionen, siger Søren Faebo Larsen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109