23948sdkhjf

Teknikfusion: Kemp & Lauritzen vil vokse 30 procent på tre år

De tre selskaber Glenco, L&H-Rørbyg og Kemp & Lauritzen fusionerer og vil ansætte 500 nye medarbejdere.
Fremover vil alle ydelser inden for el, ventilation/energi og vvs/rør være samlet i tre nye forretningsenheder under navnet Kemp & Lauritzen.

Den markante ændring i organisationen er led i en ambitiøs vækstplan, der skal løfte omsætningen fra 2,2 til 3,0 mia. kr. i løbet af en periode på tre år. Sideløbende skal medarbejderstaben udvides fra 2.000 til 2.500.

- Vi har på trods af de svære markedsbetingelser formået at skabe vækst og positionere os stærkt. Nu er det tid til at gøde jorden for yderligere vækst ved at flytte os i samme retning som kunderne, hvilket indeholder et betydeligt potentiale, siger administrerende direktør Allan Jørgensen.

Markedet flytter sig konstant
Han forklarer, at hensigten med fusionen er at indrette koncernen til fremtidens teknikmarked, hvor kunder og partnere i stigende grad efterspørger løsninger inden for udvikling og effektivisering af de tekniske områder.

- Markedet for tekniske ydelser flytter sig konstant, og for os er det naturligt at tage næste skridt nu ved at samle alle kompetencer i koncernen. Derved bliver vi en langt stærkere enhed, og kunderne får omvendt en mere enkel indgang til os. Det handler om at blive en bedre partner og skabe en smidig struktur til at levere de bedste tekniske løsninger, siger Allan Jørgensen.

En anden måde at tænke faglighed på
Sammenlægningen har desuden til formål at opnå en række effektiviseringer internt i koncernen. Lavere omkostninger skal dels sikre koncernens konkurrenceevne på markedet, dels medvirke til øget indtjening fremover.

For de 2.000 medarbejdere i Kemp & Lauritzen betyder dette også en anden måde at tænke faglighed på. Allan Jørgensen forklarer, at den enkelte medarbejder i højere grad kommer i frontlinjen ude hos kunderne som repræsentant for hele spektret af faglig ekspertise i koncernen. Kemp & Lauritsen skal i højere grad at dokumentere værdiskabelsen i de tekniske løsninger.

- Som teknikpartner skal vi medvirke til at forbedre kundernes forretning og ikke bare løse en teknisk udfordring. Energieffektivisering er eksempelvis kommet højt på agendaen hos de fleste virksomheder, og her kan vi gå ind og gøre en markant forskel. Ikke mindst på bundlinjen, pointerer Allan Jørgensen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094