23948sdkhjf

Fakro satser på to brands i Danmark

Efter et vellykket 2014 gør polske Fakro nu klar til at træde yderligere på speederen.
I 2013 tog Fakro de første spæde skridt ind på det danske marked for ovenlysvinduer med etableringen af salgsselskabet Fakro Danmark A/S. Starten har været positiv, og den polske virksomhed planlægger nu at opruste med flere medarbejdere og et udvidet produktsortiment.

- Vi er kommet i mål med de planer, vi havde for 2014, og ser store muligheder i Danmark i de kommende år. Positioneringsmæssigt giver vi den øget gas i 2015 med to brands og endnu flere alsidige produkter til byggeindustrien, siger direktør Jon Tougaard til Building Supply.

Udover Fakro-programmet, der markedsføres som et alternativ til Velux, vil virksomheden i løbet af 2015 introducere en billigere produktserie – Opti-Light – i samarbejde med en ny og endnu ikke offentliggjort partner.

- OptiLight vil udelukkende blive varetaget af samarbejdspartneren, da vores eget fokus ligger i Fakro, hvor vi i Danmark primært satser på ovenlysvinduer og -systemer samt lofttrapper – heriblandt løsninger til flade tage, som er blevet godt modtaget i Danmark, siger Jon Tougaard.

Vækst i detailhandlen
I Danmark følger Fakro en trestrenget salgsstrategi; online- og offline salg via trælaster og byggemarkeder samt projektsalg.

Projektmarkedet er omdrejningspunktet og ifølge Jon Tougaard er byggeindustrien blevet mere åben for alternative produkter, og det giver Fakro mulighed for at komme med i projekterne. Aktuelt er det dog detailleddet, der oplever den største vækst:

- Forhandlerne tager i stigende grad Fakro til sig og kan se en idé i at tilbyde et godt alternativ til de faste professionelle kunder og privatkunderne, siger direktøren.

Fakro etablerede sit danske salgsselskab med målsætningen om at opnå en markedsandel på 10-15 %, og ifølge Jon Tougaard er det fortsat målet i løbet af nogle år.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.126