23948sdkhjf

Nyskabende design til akustikløsninger på ny messe

Når den skandinaviske byggebranche i april slår dørene op til den nye fagmesse, ScandBuild, er det bl.a. med nytænkende design fra L. Hammerich A/S på programmet.
I perioden 17.-19. april 2007 er god akustik til at få øje på. Det sker, når L. Hammerich A/S i samarbejde med designerne Mathilde Aggebo og Julie Henriksen lancerer fire nye designserier til Troldtekt® akustik på ScandBuild-messen i Bella Centret i København. De to designere har videreudviklet dekorationskonceptet til Troldtekt® akustik ved at tilføre træbetonen et grafisk udtryk.

Med akustikløsningernes nye udseende markerer L. Hammerich, at kombinationen af kvalitet, arkitektur og design spiller en stadig større rolle for forbrugeren.

Geometrisk grafik
Da designerduoen aggebo&henriksen for halvandet år siden blev præsenteret for idéen om at videreudvikle dekorationskonceptet til Troldtekt® akustik behøvede de ikke lang betænkningstid.

– Vi tændte straks på idéen om et samarbejde. I meget nyere byggeri er der et markant fravær af sanselighed, men Troldtekt har en lækker stoflighed, som vi gerne ville bevare og fremhæve, siger Mathilde Aggebo.

Julie Henriksen supplerer:

– Vi blev hurtigt fortrolige med materialet og fornemmede mulighederne i at give Troldtekt et ekstra betydningslag og samtidig beholde en vis transparens. I alle fire serier har vi valgt at arbejde med klare geometriske former, fordi underlaget er meget organisk.

Optimal akustik og dekoration hos Junckers
Junckers Industrier A/S i Køge er ud over ScandBuild-messen det første sted i Danmark, hvor man kan nyde synet af aggebo&henriksens nye design. Væggene i møderummet er beklædt med Troldtet® akustik med dekorationen ”labyrint”.

Det sikrer medarbejderne optimal akustik og inspirerende udsmykning, når der afholdes møder. Og Jakob Mallan, afdelingsleder i Junckers, er godt tilfreds med resultatet.

– Den rustikke udsmykning passer godt til rummet med sit enkle, grafiske udtryk, samtidig med at akustikken er fremragende, siger han.

Forventninger for fremtiden
Videreudviklingen af akustikløsninger, så de ud over at være lydabsorberende også bliver funktionelle og flotte at se på, er en del af det kursskifte, L. Hammerich i disse år realiserer.

– Fra at være leverandør af loftsplader har vi udviklet os til en leverandør af multifunktionelle løsninger, som vi udvikler i samarbejde med kompetente fagspecialister som for eksempel arkitekter og designere. Aggebo&henriksens design er eksperimenterende og nytænkende og i tråd med tidens behov for kvalitet og funktionalitet. Og så gør det da ikke noget, at god akustik også er til at få øje på. Vi glæder os til at præsentere det nye design for den skandinaviske byggebranche på ScandBuild, siger Peer Leth, adm. dir. hos L. Hammerich.

Kilde: L. Hammerich A/S – www.lhammerich.dk

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093