Kritik af Skanska boliger
Skanska medvirkede torsdag i et indslag på DR P4 Københavns Radio, hvor det blev påstået, at Skanska har manglende kvalitetssikring i forbindelse med...
Journalisten påpegede således, at en enkelt bolig havde 31 fejl og mangler. Indslaget nævnte dog ikke, at det rent faktisk er Skanska selv, der som en del af deres kvalitetssikring har påpeget og fundet de 31 fejl og mangler.
Dertil kommer, at:
• Byggeriet i Øresund Strandpark generelt set er et flot og sundt byggeri i en meget høj kvalitet. Det er Skanska´s opfattelse, at beboerne generelt er tilfredse med kvaliteten og glade for boligerne.
• Skanska har overholdt alle aftaler og gennemført alle aftalte kvalitetstjek.
• Der er ikke fundet flere fejl og mangler, end der gennemsnitligt set findes ved overdragelser af nye boliger. De fleste fejl og mangler er allerede afhjulpet. Afhjælpningen af de resterende fejl og mangler sker hurtigst muligt.
• Skanska samarbejder på Øresund Strandpark med en ekstern byggesagkyndig, der har gennemgået lejlighederne for fejl og mangler - netop for at sikre den høje kvalitet, Skanska generelt står for.
Skanska er naturligvis kede af, hvis enkelte beboere har været utilfredse med mangelafhjælpningen i Øresund Strandpark, men de understreger, at de som en professionel, ansvarlig virksomhed altid kvalitetssikrer og afleverer deres byggerier som aftalt.
Konstateres der fejl og mangler ved overleveringen eller i de første 14 dage under brug af lejligheden, udbedrer Skanska også disse så hurtigt som muligt.
Enkelte beboere har udtrykt ønske om en bedre kommunikation vedrørende mangeludbedringen fra Skanska. For at imødekomme dette ønske, udsender Skanska i den kommende uge et brev til beboerne i Øresund Strandpark, hvori bl.a. proceduren for udbedring af fejl og mangler vil være beskrevet.
Kilde: Skanska