Barslund og CG Jensen vinder kontrakt til 350 millioner
Konsortiet skal bygge 500 meter jernbanebro for Banedanmark.
Der er tale om en af den nye København-Ringstedbanes mest imponerende brokonstruktioner, der med sine 500 meter også er projektets længste. Det arkitektoniske aspekt af broens design blev derfor vægtet højt i Banedanmarks samlede bedømmelse af løsningen.
- Barslund og CG Jensens løsning lever ikke alene op til de tekniske krav, men skiller sig også ud rent arkitektonisk, hvilket vi i forhold til denne udbudspakke har fundet vigtigt på grund af konstruktionens synlighed i landskabet. Vi ser frem til samarbejdet med Barslund og CG Jensen, udtaler anlægschef Jette Aagaard.
Kontrakten er på ca. 350 mio. kr., og hos konsortiet ser man frem til at tage hul på arbejdet i efteråret 2014.
- Barslund & CG Jensen er stolte over, at få muligheden for at opføre det mest markante bygværk på den nye strækning mellem København og Ringsted, og vi er naturligvis glade for at fortsætte det gode samarbejde med Banedanmark, som allerede er i gang på udbudspakken, TP10, siger Michael S. Larsen, administrerende direktør hos CG Jensen.
M4 strækker sig fra vest for Vallensbæk Sø henover Holbækmotorvejen og dennes afgrening til Motorring 4 til syd for Wintersmindevej. Den består af en 500 meter lang jernbanebro over Motorring 4 samt jorddæmninger på en 400 meter lang strækning.