Tidlig julegave til motorvejstrafikanterne på Fyn
Trafiksituationen på E20 ved Middelfart bliver markant forbedre i dag. Udvidelsesarbejdet mellem Nørre Aaby og Middelfart er nemlig afsluttet i denne omgang.
- Fra i dag og frem til marts næste år kan trafikanterne glæde sig over meget mere plads og intet anlægsarbejde mellem Nørre Aaby og Middelfart, siger projektleder i Vejdirektoratet, Mike Boesen.
Effektiv vejarbejdsform tilbage til marts
Som planen er nu, begynder vejarbejdet nemlig igen til marts 2014. Denne gang med udbygning i vejens nordside og fælles trafik i sydsiden. Faktisk er det præcis samme øvelse, som trafikanterne og Vejdirektoratet har været igennem i år – bare spejlvendt.
- Nu skal vi hjem og kigge på vores erfaringer fra arbejdet med sydsiden, men meget tyder på, at vi vender tilbage med samme metode til næste år, da det er en af de hurtigste og mest effektive metoder, når vi udvider motorveje, siger Mike Boesen.
18. november indviede Vejdirektoratet strækningen mellem Skærup og Vejle på E45. Så heller ikke her er der længere anlægsarbejde, men derimod nu tre spor i hver retning. Desuden er reparationsarbejdet i forbindelse med sommerens lastbilbrand på Den nye Lillebæltsbro også færdigt.
Fakta
Til udvidelsen af motorvejen mellem Nørre Aaby og Middelfart valgte Vejdirektoratet en vejarbejdsform, der helt adskiller byggepladsen fra trafikken.
Entreprenøren får hele arbejdsarealet til sin rådighed og skal dermed ikke tage nævneværdigt hensyn til trafikken, der relativt uforstyrret kan køre på den anden side af midterautoværnet.
Det giver både trafikanterne og entreprenøren mange fordele. Det er en af de mest effektive og hurtige metoder, Vejdirektoratet har i værktøjskassen, da entreprenøren kan fokusere al sin energi på at blive hurtigt færdig til glæde for trafikanterne.
Til udvidelsen af motorvejen mellem Nørre Aaby og Middelfart valgte Vejdirektoratet en vejarbejdsform, der helt adskiller byggepladsen fra trafikken.
Entreprenøren får hele arbejdsarealet til sin rådighed og skal dermed ikke tage nævneværdigt hensyn til trafikken, der relativt uforstyrret kan køre på den anden side af midterautoværnet.
Det giver både trafikanterne og entreprenøren mange fordele. Det er en af de mest effektive og hurtige metoder, Vejdirektoratet har i værktøjskassen, da entreprenøren kan fokusere al sin energi på at blive hurtigt færdig til glæde for trafikanterne.