23948sdkhjf

Udliciterer sig til besparelser

Hos vinduesfabrikken Xframe har et forsøg med udlicitering af serviceopgaver vist sig at være en stor gevinst.
- Selv om vi bestræber os på at levere fejlfrie vinduer, så hænder det nu og da, at vi laver en fejl i produktionen. Der er heldigvis tale om så få fejl, at vi ikke har brug for en fuldtidsansat servicemontør. I stedet har vi indgået en aftale med RC Glas og Ramme om at udføre service og vedligehold for os, siger salgs- og marketingchef hos Xframe, Jan F. Boch.

Med samarbejdet sparer vinduesfabrikken mange penge på sine serviceopgaver, fordi de nu kan løses langt mere fleksibelt:

- Vi betaler kun for medtaget tid, uanset om opgaven skal løses i Skagen, Århus eller København. Skulle vi selv have sendt en montør til Skagen, ville det koste os en dagløn, selv om opgaven måske kun ville tage en halv time, siger Jan F. Boch, som desuden fremhæver fordelen af, at RC Glas og Ramme er landsdækkende.

- På den måde kommer vi også langt hurtigere frem til kunden og får udbedret fejlen, end hvis vi selv havde en montør ansat. Det ville kræve en helt anderledes planlægning og længere responstid, forklarer han.

Xframe får tilmed en ekstra gevinst gennem den feedback, vinduesfabrikken får af RC Glas og Rammes montører:

- Vi bruger RC Glas og Rammes montører som sparringspartnere. De er vores øjne og ører ude i markedet og giver os nyttig feedback om vores produkter. Det er feedback, som vi tager med, nå vi skal videreudvikle vores produkter, slutter Xframes salgs- og marketingchef.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078