23948sdkhjf

Arkil og M.J. Eriksson bygger i Næstved

Til september rykker de første maskiner i marken for at tage hul på anlægget af den nordlige omfartsvej ved Næstved.
Efter måneders arbejde med detailprojektering har Vejdirektoratet nu sat navn på de første entreprenører til arbejdet, fortæller projektleder Niels Korsgaard.

- Inden længe kan vi gå i gang med det egentlige anlægsarbejde med omfartsvejen. Det er noget, vi har set frem til, og jeg ved, at der lokalt også er en stor interesse for, at vi kommer i gang, siger Niels Korsgaard.

I begyndelsen af september går Arkil A/S i gang med at udføre en bro, som skal føre Sorøvej under jernbanen. I samme forbindelse bliver Sorøvejs forløb ændret, så den går under jernbanen et andet sted end i dag. Broen støbes ved siden af jernbanedæmningen, og når broen er bygget færdig, bliver den ”skubbet” ind under togsporene.

- Det er en metode, vi har prøvet på andre af Vejdirektoratets projekter, og det er et arbejde som er spændende at følge fra sidelinjen, også for andre end fagfolk. Indskubningen er planlagt til pinsen 2014, siger Niels Korsgaard.

Omkring midten af september er en anden entreprenør klar til at tage fat. Denne gang ved sendemasten på Køgevej. Her skal der anlægges en fordelerring, der skal forbinde den nordlige omfartsvej med den allerede færdiggjorte østlige omfartsvej.

- For at få plads til arbejdet med fordelerringen er vi nødt til midlertidigt at føre Køgevej syd om fordelerringen. Når arbejdet så er færdig, kan vi slutte Køgevej til fordelerringen,” siger Niels Korsgaard.

Det bliver entreprenørfirmaet M.J. Eriksson A/S, der skal anlægge den nye fordelerring.

Som en del af projektet skal Vejdirektoratet bruge en del arealer fra de grundejere, som har jord langs strækningen. Den del af sagen tager Ekspropriationskommissionen sig af, og der vil derfor være ekspropriationer i august og i januar 2014.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094