Nordjysk offensiv på norsk byggemesse
Fællesstand på norske Bygg Reis Deg messen skal sælge nordjyske byggevirksomheder.
Med en sejltid på to timer til vækstmarkedet Norge, er det naturligt at de nordjyske virksomheder satser på, at blive en del af byggeeventyret, der har en langstrakt horisont på 10 år med en forventning og 40.000 nye boliger om året.
Bag initiativet om en Nordjysk fællesstand står marketingvirksomheden Empatico i samarbejde med byggeklyngen SmartCity.
- Det har været naturligt for begge vores virksomheder at engagere sig i dette projekt, hvor nordjyske virksomheder for få penge kan deltage i en af Nordens største byggemesser og derigennem knytte kontakter til norske samarbejdspartnere, siger Jens-Ole Nielsen (billedet), direktør for Empatico.
På nuværende tidspunkt er der få pladser tilbage og det er initiativtagernes ønske at kunne finde så mange, at messestanden udvides med mere plads, så der er så bredt et udsnit af den nordjyske byggeindustri repræsenteret.