Beder om hjælp til at skubbe ti tons bro på plads
Ved Nykøbing Falster Omfartsvej står en helt ny banebro, der fører Sydbanen over den kommende omfartsvej i Nykøbing, klar til at blive skubbet på plads.
Det sker ved åbent-hus og broskub fredag den 10. maj fra fra kl 15 til kl. 18 ved stibroen ved Åhaven.
Arbejdet med broskubbet starter egentlig allerede om torsdagen den 9. maj, hvor vi fjerner skinnerne og graver ud til broen under jernbanen. Først derefter er vi klar til broskubbet fredag, som forventes at tage 4-6 timer fra kl. 16 til ud på aftenen. Når broen er på plads følger yderligere to døgns intensivt arbejde med at få gjort broen færdig og lagt skinnerne tilbage, så den igen er klar til togtrafikken senest fra tidlig mandag morgen den 13. maj.
Baggrund:
Vejdirektoratets entreprenør har 96 timer til at: Fjerne skinner og skærver, Bortgrave jorddæmningen, Udgrave til banebroen, Lægge ny kloakledning under banebroen, Skubbe broen på plads, Fylde med grus rundt om broen samt Udlægge skærver og skinner.
Der har været 8-10 mand beskæftiget med at bygge sti- og banebroen.
Vejdirektoratet anlægger Nykøbing Falser Omfartsvej fra Skovalléen til Gedser Landevej fra 2012-2014. Omfartsvejen ligger øst om Nykøbing Falster og skal aflaste Nykøbing Falster by for gennemkørende trafik og samtidig forbedre adgangen til Gedser Havn.
Vejdirektoratets entreprenør har 96 timer til at: Fjerne skinner og skærver, Bortgrave jorddæmningen, Udgrave til banebroen, Lægge ny kloakledning under banebroen, Skubbe broen på plads, Fylde med grus rundt om broen samt Udlægge skærver og skinner.
Der har været 8-10 mand beskæftiget med at bygge sti- og banebroen.
Vejdirektoratet anlægger Nykøbing Falser Omfartsvej fra Skovalléen til Gedser Landevej fra 2012-2014. Omfartsvejen ligger øst om Nykøbing Falster og skal aflaste Nykøbing Falster by for gennemkørende trafik og samtidig forbedre adgangen til Gedser Havn.