Vokseværk i Farsø-virksomhed
Det tunge – og høje – skyts var kørt frem, da liftleverandøren Time Danmark torsdag før Store Bededag inviterede indenfor i firmaets nye store samlefabrik i Farsø.
På jorden viste Time de besøgende indenfor i de 7.000 nye m², hvor liftleverandøren nu har lager, liftsamling samt montage af lifte på biler. Alt sammen fordelt over fem store haller, som er specielt indrettet til Times arbejde.
De mange nye kvadratmeter blev egentlig taget i brug i oktober sidste år. Men da der har været run på gennem længere tid, er det hele først faldet på plads nu, så Time er klar til at vise det hele frem for kunder og bekendte, forklarer Marketing Manager Anita Klitgaard til Building Supply.
Resultatet af flere års fremgang
Baggrunden for den store udvidelse er en ekstraordinær fremgang, Time har præsteret gennem de senere år. Flere gode resultater har dannet grobund for nyansættelser hos virksomheden, der nu har på den gode side af 100 ansatte i Farsø, hvorfra der sendes lifte rundt i verden som aldrig før.
- Det ser godt ud. Der er kommet 35-40 nye til siden slutningen af sidste år, fortæller adm. direktør i Time Danmark, Per Torp, og uddyber, at der meget vel kan være flere på vej.
Læs mere: Time Danmark knækker krisen.
Samtidig med den store udvidelse har liftevirksomheden renoveret om ombygget sine gamle bygninger på Søndervang og Røjbæk i Farsø. I afdelingen på Røjbækvej har Time Service og Time Smartbox til huse, mens bl.a administration og udvikling er samlet på Søndervang. I alt råder liftvirksomheden nu over godt 12.000 m² fordelt på de tre adresser i Farsø.
Blandt de mange liftmodeller, Anita Klitgaard viser frem i de nye haller på Søndergården, fremhæver hun særligt en liftnyhed, der også har vakt interesse blandt kunderne i ind- og udland: En 14 meters lift monteret på en VW Amarok med et ”quick shift-system”, der hurtigst kan udskiftes med f.eks. en kran eller vandtank. Modellen var ifølge Anita Klitgaard det store tilløbsstykke ved Bauma-messen, som Time deltog på i forrige uge.
Europæisk succes
På Bauma-messen i München, der havde 530.000 besøgende, udstillede Time Danmark med de europæiske søsterselskaber fra Frankrig og England. Forberedelserne til den store messe strækker sig måneder tilbage, og på virksomhedens stand blev der straks meget at lave:
- Allerede fra den første time vores stand var åben, kunne vi mærke en kæmpe interesse for vores produkter. Der kommer folk fra hele verden for at se, hvilke nye liftmodeller vi han vise frem, fortæller adm. direktør Per Torp.
Som noget særligt havde man stillet en dansk pølsevogn op på standen. De besøgende kunne her sætte tænderne i forskellige typer hotdogs, der til lejligheden var navngivet efter Times lifte. Og med over 1.000 danske hotdogs langet over disken viste det sig som en stor succes.