Fra byggefabrik til showroom
Enemærke & Petersens produktionshal skal åbnes op for kunder og brugere som et living showroom. Vinderen af en idékonkurrence er netop fundet.
Centralt i idékonkurrencen, som blev lanceret via innovationssitet innosite.dk, er, at showroom’et skal inddrage publikum i produktionen og skræddersyes til at afholde arrangementer og møder.
Læs også: Hvordan skabes kundeoplevelser i en byggefabrik?
Blandt tre udvalgte forslag har juryen nu udpeget forslaget E&P Workshop – et samlingspunkt, som er udført af hildebrand wedderkind.
Møde mellem produktion og besøgende
E&P´s Workshop rummer på en gang en produktiv fabrik og en levende udstilling, og indeholder mulighed for, at kunder og gæster kan se fabrikken og produktionen kan køre samtidig.
Idéen omfatter en tilskuerallé og sikkerhedszone, der går gennem E&P's produktionshal. Konkret er publikumszonerne markeret med gult ligesom besøgende udstyres med gule sikkerhedssko. Samtidig indrettes plads til workshop mm. via et flytbart modulsystem med mødtrappe, projektvæg o.l., der kan skabe varierede rumligheder i mellem produktionsområdet og sikkerhedszonen.
Juryen roser blandt andet forslaget for at bruge eksisterende bygning og udvise forståelse for, at fabriksproduktionen og et showroom skal fungere godt sammen. Ligeledes fremhæves forslaget for at indeholde det bedste overordnede arkitektoniske greb – en enkelt og ligetil måde at kombinere en eksisterende fabrik og et showroom.
- Vores intention med projektet er at skabe et overskueligt område, hvor de daglige gøremål på fabrikken kan eksistere sideløbende med besøg af gæster og større arrangementer. Tanken er at skabe en løsning, hvor der etableres en zone de besøgende kan bevæge sig i og et flow de arbejdende kan bevæge sig i. Det er I sammenstødet mellem disse to zoner at spontane møder, udveksling og gensidig inspiration kan opstå, hedder det i en præsentation af E&P Workshop.
Læs mere om konkurrencen på: www.innosite.dk.