23948sdkhjf

Altanproducent vil vokse i ny niche

Altan.dk øjner et marked for opførelse af minielevatorer, og det skal sikre virksomheden ny vækst.
Altan.dk har de seneste år oplevet en nedgang både i salget og indtjeningen efter nogle gyldne år omkring 2008-2009, og derfor skal der nu nye boller på suppen. Administrerende direktør Peter Knudsen har derfor brugt en orlov i firmaet til at tænke over tingene.

- Jeg var ramt over, at vi ikke havde den omsætning og indtjening, vi skulle have, og det smitter af i hele organisationen. Så under min orlov tænkte jeg, at jeg blev nødt til at foretage noget, både for min egen og firmaets skyld, siger Peter Knudsen til Børsen.

Vil øge omsætning med 50 procent
Derfor har Altan.dk nu kastet sig over en ny niche; opførsel af minielevatorer i ældre boligejendomme. Ideen er at tilbyde ejendommene mulighed for at skifte køkkentrappen ud med en elevator.

Ifølge Peter Knudsen er det et område, som de store elevatorfirmaer ofte ikke ønsker at kaste sig over, fordi det ofte også involverer noget bygningsarbejde. Samtidig håber han, at mange kan blive fristet af at installere en elevator, da det vil kunne give ejendommen en værditilvækst.

Altan.dk har allerede indgået en aftale med en ejendomsbesidder, der vil renovere ejendomme med henblik på videresalg, og det har betydet grønt lys for de første tre projekter. Målet for Altan.dk er at øge omsætningen med 50 procent.

Altan.dk afslutter indeværende regnskabsår med udgangen af september. Her regner Peter Knudsen med en omsætning på 119 mio. kr. og et overskud før skat på ca. 5 mio. kr. Til sammenligning sluttede det seneste regnskabsår med en omsætning på 108 mio. kr. og et underskud før skat på 0,5 mio. kr.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063