Kvik satser digitalt
Køkkenproducenten har indledt samarbejde med et svensk bureau om en kommende digital strategi.
Marketingchef Kasper Granat fra Kvik fortæller til Markedsføring.dk, at Kvik har haft succes med at opbygge et internationalt retailkoncept, men at det indtil videre ikke er lykkedes at udnytte det store potentiale, der ligger i brugen af digitale medier. Det skal det nye samarbejde gøre noget ved.
- Selvom butikken er det altdominerende mødested for vores kunder, er den digitale tilstedeværelse mindst ligeså vigtig. Online er det første og sidste sted vi møder vores kunder. Derfor vil vi gerne kunne skabe en genvej til at købe køkken, siger marketingchefen og uddyber.
- Vi skal netop gøre det lettere for kunden at komme videre i processen. Eksempelvis skal vi kunne facilitere dialogen mellem kunden og sine nærmeste, som meget ofte er involveret ved køb af køkkener. Desuden skal vi være i stand til at kunne inspirere og skabe præference for vores køkken-brand.
Kvik har i dag flere end 120 butikker fordelt på 10 markeder i Europa og Asien.