23948sdkhjf

Stigende priser får Rockwools omsætning til at vokse

Det lyder flot, når isoleringsproducenten Rockwool i første kvartal har omsat for 924 mio. euro, svarende til en vækst på 36 pct. sammenlignet med samme kvartal sidste år.

Men merindtægten bliver slugt af en næsten tilsvarende stigning i udgifterne, og derfor er bundlinjen nogenlunde den samme.

Hvor det i første kvartal 2021 blev til et resultat før skat på 88 mio. euro, står der 83 mio. på samme linje i det kvartalsregnskab, der er udsendt onsdag.

Det ser dermed ud til, at det er lykkedes for Rockwool at sende ekstraregningen for de stigende energipriser videre til kunderne, uden det er gået ud over efterspørgslen og indtjeningen.

Produktionen af sten- og glasuld er meget energikrævende, og derfor er Rockwool blandt de virksomheder, der er hårdt eksponeret mod stigningerne i prisen på energi.

Til gengæld nyder virksomheden, der har hovedkvarter i Hedehusene, godt af den heftige aktivitet i byggebranchen.

/ritzau/

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093