23948sdkhjf

Ny iværksætterportal styrker eksporten

ProDenmark.com går online på 23 forskellige sprog for at markedsføre Danmark, danske virksomheder, produkter, serviceydelser, kulturelle tilbud og turistattraktioner.
- Med ProDenmark kan vi målrette danske virksomheders online markedsføring meget præcist, fordi ProDenmark optimeres løbende til de internationale søgemaskiner. Vores mission er at markedsføre Danmark og dansk erhvervsliv globalt, siger Poul Jeritslev fra Seomondo, der driver den nye eksporttjeneste.

Fakta er, at 44 % af Danmarks samlede eksport går til vores nabolande Tyskland, Sverige, Storbritannien og Norge. EU står for 65 % af eksporten. Medtages EFTA-landene, Grønland og Færøerne, udgør nærmarkederne over 73 % af Danmarks samlede eksport.

Dækker 88 pct. sprogligt
- De 23 sprog, som ProDenmark dækker, er officielle sprog i over 180 lande. 88 % af Danmarks eksport går til disse 180 lande. Sprogfaktoren rummer masser af uudnyttet eksportpotentiale, specielt for små og mellemstore danske virksomheder, siger Poul Jeritslev.

Poul Jeritslev og iværksætterkollegaen Henrik Kurzawa har mange års erfaring med online markedsføring fra bl.a. Eniro, De Gule Sider og Krak. Sammen ejer og driver de Seomondo ApS, som specialiserer sig i international søgemaskineoptimering (SEO) og online eksportmarkedsføring.

Seomondo har skabt eksportportalen ProDenmark sammen med udviklerhuset T3CMS. Begge virksomheder bor på samme adresse i Albertslund.

- Alle danske virksomheder, der ønsker at profilere sig internationalt, kan få en gratis grundoptagelse på ProDenmark. Dermed vil vi gerne bidrage positivt til Danmarks eksport, indtjening og fremtidige vækst, siger Poul Jeritslev.

Kilde: ProDenmark

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093