Cembrit hædres internationalt for nyt designkoncept
Den danske producent af fibercement har netop vundet en pris for internetsiden bag konceptet Ubannature, der er Cembrits største satsning nogensinde.
Sitet udgør den webbaserede platform for konceptet Urbannature, der repræsenterer en helt ny måde at tænke og arbejde med facadebeklædning i fibercement på.
Målsætningen med konceptet, der er Cembrits største designsatsning til dato, har været at opbygge et univers, hvor farver fortæller historier. Det har kommunikativt resulteret i den webløsning, der netop har vundet guld i kategorien branding i den internationale webkonkurrence W3 Award, som går for at være webverdenens svar på Oscaruddelingen.
Væk fra gråt og støvet image
Den internationale opmærksomhed, der også tæller en nominering til den anerkendte designpris Design Preis Deutschland, er den foreløbige kulmination på en langsigtet marketingsstrategi, hvor Cembrit forsøger at etablere en helt ny tilgang til fibercement:
- Vi befinder os midt i en strategisk udfordrende og meget spændende proces, hvor vi også rent kommunikativt er på vej væk fra det grå, støvede og triste industri-image, der traditionelt dominerer fibercementkategorien. Vores ambition er at skabe et univers, der kommunikerer værdier og følelser, og det stiller helt nye krav til de kommunikative virkemidler, siger administrerende direktør, Jørgen Jacobsen.
Han er stolt over, at Cembrit nu så småt er ved at bryde den barriere, der rent imagemæssigt har eksisteret mellem fibercement og design:
- For blot få år siden ville det have været utænkeligt, at en fibercementvirksomhed kunne hente designpriser, og priserne markerer derfor en vigtig milepæl i vores indsats, slutter Cembrit-direktøren.