Netbutik nyder godt af forbrugernes renoveringslyst
Færre nye køkkener og flere småreparationer øger overskuddet med 10 % hos BilligVVS.dk. Virksomheden gik for nyligt ind i Sverige, og nu tiden ved at være inde til at prøve kræfter med det norske marked.
- Der bliver renoveret mere frem for at købe noget nyt. Folk køber en ny vandhane eller et nyt brusesæt i stedet for at renovere hele badeværelset, siger administrerende direktør Jesper Bunde-Pedersen til Erhvervsbladet.
For fire måneder siden gik virksomheden ind i Sverige, og målet var at gå i nul omkring august-september. De svenske aktiviteter er imidlertid allerede godt på vej til at give overskud, og nu vil Århus-virksomheden prøve konceptet af i Norge:
- Der er kun tre spillere i Norge. Det har vist sig, at vores koncept holder i Sverige. Hvis vi ansætter endnu en person i kundeservice, som kan de nordiske sprog, kan personen lappe over hele vejen rundt. Det vil også blive billigere end i Sverige, hvor vi lærte af vores fejl, forklarer Jesper Bunde-Pedersen.
Han oplyser, at BilligVVS.dk i 2009 regner med at lande på et resultat, der er cirka 25 % lavere end i 2008 - altså omkring 8,4 mio. kroner.
Kilde: Erhvervsbladet