23948sdkhjf

Stabil vækst hos Dansani

Nyt 2015-regnskab tilfredsstiller badeværelseskoncernen, som vil fokusere ekstra på el-løsninger i vådrum.
Den sønderjyske badeværelseskoncern Dansani skruede op for både omsætning og indtjening i 2015, viser nyt regnskab.

Omsætningen voksede med 15 procent i forhold til 2014, og indtjeningen steg fra 10 mio. kr. til 16 millioner.

Væksten er jævnt fordelt over alle koncernens markeder, og især Danmark har vist fine takter, siger Carsten Friis, adm. direktør.

- Indtjeningen er stadig ikke på niveau med tidligere år, men vi er på rette spor – især set i lyset af, at vi henter en ikke ubetydelig del af vores omsætning i Norge og Sverige, hvor valutakurserne har gjort decideret ondt. Samtidig mærkede vi i 2015 stadig efterdønningerne af konkursen hos Max Bahr. Det tager tid at bygge så stor en distributionskanal op igen.

Dansani forsøger med en række tiltag at fortsætte vækstkurven. Blandt andet med en mere ambitiøs markedsføringsstrategi, som skal gøre Dansanis navn mere kendt blandt slutforbrugerne.

- Vi oplever ofte, at folk ikke kender vores navn, men til gengæld kender de vores produkter godt, og værdsætter dem. Det er en klar konsekvens af, at vi har haft vores fokus på vores forhandlere – og på at sikre, at de har de nødvendige redskaber til at skabe en god forretning.

Som led i markedsføringsstrategien ansatte Dansani pr. 1. februar en ny salgs- og marketingdirektør – Susanne Stefanie Krag, der blandt andet har en fortid som marketingdirektør i Danfoss Drives.

En væsentlig del af kræfterne skal i 2016 lægges inden for belysning.

- Belysning på badeværelser er en særlig opgave, der både kræver hensyntagen til lovgivningen om elinstallationer i vådrum i de forskellige lande og hensyntagen til de særlige forhold, der gør sig gældende i et badeværelse. Det kræver stor indsigt og akuratessse at ramme den helt rigtige balance mellem behageligt lys og en effektiv arbejdsbelysning til eksempelvis make-up lægning eller barbering, siger Carsten Friis.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094