Rockwool med vokseværk
Rockwool vil i løbet af de næste to-tre år udvide sin produktion med 25%. Isoleringskoncernen, der i løbet af de sidste 5 år har fordoblet sin omsætning, sætter nu ind i Asien og Nordamerika. Det er det globale klimafokus, der skaber de høje vækst-forventninger.
Det er den globale dagsorden, der skaber de store vækstforventninger hos Rockwool. Derfor har den 99 år gamle virksomhed i de senere år ændret fokus fra ren isolering til et fokus på energieffektivitet.
- Vores produkt bliver mere og mere relevant i forhold til den dagsorden, vi ser omkring klimaforandringer, energipriser – og hvor sikre vi kan være, på at få den energi, vi skal bruge. Den position skal vi udnytte til at vokse, siger topdirektør Eelco van Heel.
I løbet af de sidste fem år er Rockwools omsætning næste fordoblet og på sigt forventer Rockwool at vokse med mindst 8% om året. Rockwool udpegede i løbet af 2007 fem nye fabrikslinjer, der alle sammen skal være med til at øge koncernens samlede produktionskapacitet med 25%.
I dag har Rockwool 20 ud af 23 fabrikker placeret i Europa, hvor de er markedsførende inden for stenuld, og hvor Østeuropa og Sydeuropa er de mest tilgængelige markeder. Koncernen ventes dog at holde sit indtog på både det nordamerikanske marked samt i Asien, hvor man i dag har meget små markedsandele.
Kilde: Dagbladet Børsen