23948sdkhjf

Carl Ras sætter partnerskab og udvikling af branchen i centrum

Carl Ras har sat 58 af sine leverandører stævne for i fællesskab at udvikle forretningsmulighederne. Samtidig er Årets Leverandører kåret
Hos Carl Ras A/S nægter man at hænge med hovedet over det manglende opsving i byggebranchen. I stedet vælger man at fokusere på at udvikle sig selv, branchen og kunderne, så håndværkerne får et bedre produkt at tilbyde og mulighed for at være mere effektive og gøre tingene billigere. Derfor har Carl Ras for andet år i træk afholdt Partnerdag, hvor man har fokus på at skabe udvikling i branchen.

- Vi inviterede de 58 leverandører, som vi har tættest samarbejde med til Partnerdag, fordi vi vil underbygge, at vi ønsker givende partnerskaber – og at når vores vision siger, at vi vil udvikle vores kunders virksomhed og branchen, så er det ikke bare noget, vi siger, men noget vi arbejder aktivt for at gøre, siger Mikael Holm, koncern indkøbschef hos Carl Ras.

- Vores værdier er at være professionelle, samarbejdende og nysgerrige, og Partnerdag giver os mulighed for at være alle tre ting. Vi fremmer et professionelt samarbejde og er nysgerrige efter at få vores leverandørers input til, hvordan vi løser problemstillinger. Sidste år bad vi dem f.eks. om input til, hvordan vi kan optimere kundernes muligheder for at afhente bestilte varer, og det bidrog til, at vi lavede en

Selvhenter-løsning i vores nye engroscenter i Ishøj - i år arbejdede vi bl.a. med, hvordan vi kan give vores kunder den bedste after sales-service.

Det nytter ikke noget, at vi bare sidder og hiver i hver vores ende af tovet, vi er nødt til sammen med vores leverandører at udvikle vores forretningsgange, så vores kunder får noget, der kan hjælpe dem til at optimere deres forretning, fremhæver Mikael Holm.

Årets leverandører

Partnerdagen bliver også brugt som en anledning til, med et glimt i øjet, at kåre de leverandører, som har leveret en helt enestående indsats.

Der blev uddelt priser i fire kategorier:

• Soudal blev Årets Nytænker,

• Otto Schachner blev Årets Effektive

• Bosch blev Årets Kundevenlige (overfor slutbrugeren)

• Årets Carl Rasser gik til Otto Schachner

- De tre første vindere er udvalgt af en komite, mens den sidste bliver stemt på af alle ansatte i Carl Ras, og Otto Schachner løb med prisen, fordi de er synlige i vores butikker og hjælper kunderne, og de gør det ikke sværere, end det er, siger Mikael Holm.

- Vi er jublende lykkelige for at vinde hele to priser – det betyder rigtig meget at blive sat pris på af så stor en kunde, at vi bliver anerkendt for det, vi gør.

På Partnerdagen fik vi i allerhøjeste grad en masse input og nye ting, vi kan have i tankerne, om at vi sagtens kan tænke ud af boksen og have mindre hårdt fokus på ren salg og i stedet tænke på alternative løsningsforslag, når vi sammen står over for udfordringer, siger René Lund Hjorth, distriktsansvarlig hos Otto Schachner.

- Vi havde en super dag, hvor udbyttet blev, at partnerskabet kom i centrum, og nu står vi sammen endnu stærkere i en udfordret byggebranche, hvor der er pres på alle led, lige fra producenterne til håndværkeren, understreger Mikael Holm.

tøtte
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109