Fusion skal styrke Randers Tegl
Den 1. januar 2015 fusionerer A/S Randers Tegl og Pipers Teglværker A/S. Dermed vil samtlige af koncernens murstensproducerende værker være samlet under navnet Randers Tegl A/S.
- Det er fortsat familien Piper, der ejer koncernen, men fusionen giver os bedre forudsætninger for at udnytte synergien mellem vores virksomheder, fortæller administrerende direktør Thomas Piper og fortsætter:
- Fusionen skal strømligne koncernen internt, så vi optimerer vores egne arbejdsgange, men også vores fremtoning i markedet vil fremover blive mere ensartet og markant. Et afgørende led i den proces er, at vores koncernstruktur også bliver mere enkel.
En ny tilgang til markedet
Sideløbende med fusionen arbejder ledelsen på flere fronter for at skærpe koncernens profil, herunder øget fokus på produktudvikling og en udvidelse af salgs- og marketingafdelingen.
- Vi opruster på salgssiden for at øge vores tilstedeværelse på eksportmarkederne og for at stå stærkt, når vi inden for kort tid udvider vores produktsortiment, fortæller Thomas Piper, der netop har investeret 30 mio. kroner i en avanceret produktionslinje på et af koncernens større teglværker i Hammershøj. Her udvikler man i øjeblikket nye belægningsprodukter samt en serie af eksklusive lange mursten i et nyt rationelt format, der allerede inden lanceringen har vakt stor interesse.
- Parallelt med at vi udvider vores produktsortiment, har vi ansat en konsulent fra et af vores reklamebureauer som brand manager. Han vil fremover arbejde målrettet med koncernens profil, kommunikation og vores vigtigste touch points i markedet. Vores ønske er, at alle kunder oplever samme høje serviceniveau – uanset om de er professionelle eller private, fortæller Thomas Piper.
Randers Tegl har lanceret nyt corporate website på fem forskellige sprog, der skal bygge bro mellem de professionelles tekniske behov og privatkunders ønske om inspiration.
- Vi ved, at nettet er en vigtig nøgle til at yde god service for professionelle – og til at inspirere private, der skal bygge. Og begge målgrupper er vigtige for os. Derfor prioriterer vi vores onlineaktiviteter højt. Derudover er vores site samlingspunkt for alle vores aktiviteter inden for mursten, tagsten, belægning, gulv, overliggere og bjælker. Det nye website kan derfor også betragtes som startskuddet på en ny tilgang til markedet, siger marketingchef Peter Kalmar.