23948sdkhjf

Et godt ry er guld værd

En undersøgelse fra Håndværksrådet viser, at mund-til-øre-metoden skaffer langt de fleste nye kunder.
Anbefalinger fra tidligere kunder og andre erhvervsdrivende spiller den ubestridte hovedrolle, når små og mellemstore virksomheder i byggeriet skal skaffe nye kunder.

Det konkluderer Håndværksrådet i en ny undersøgelse, hvor 786 små og mellemstore virksomheder giver bud på, hvor deres kunder kommer fra.

95 pct. af virksomhederne i undersøgelsen svarer, at kundegrundlaget blandt andet er opbygget af anbefalinger fra tidligere kunder, mens henholdsvis 61 pct. og 54 pct. fremhæver andre erhvervsdrivende og egen hjemmeside som vigtige faktorer. 221 af de adspurgte virksomheder arbejder i byggebranchen, og af disse svarer næsten hver femte, at også skiltning på byggepladser er med til at skaffe nye kunder.

- Undersøgelsen understreger, at et godt ry er en virksomheds stærkeste aktiv over for kunderne. Samtidig er det bemærkelsesværdigt og meget positivt, at kravet om skiltning på byggepladser ender med at skaffe virksomhederne nye kunder, selvom målet med loven var at forebygge sort arbejde, siger Håndværksrådets cheføkonom Jacob Thiel, der har stået for undersøgelsen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078