Esbjerg overvejer nyt rådhus
Esbjerg Kommune vil undersøge muligheden for at samle administrationen. Scenarierne omfatter både et helt nyt rådhus og muligheden for at optimere og bygge til det eksisterende.
Esbjerg Byråd ønsker derfor at få undersøgt mulighederne for at samle hele eller dele af den kommunale administration. Der ønskes udarbejdet en analyse med tre scenarier. Analysen skal danne grundlag for en byrådsbeslutning for den fremtidige struktur af Esbjerg Kommunes administration.
Til opgaven har kommunen derfor udsendt prækvalifikation til bygherrerådgivningsydelser til undersøgelsen. Bygherrerådgiveren skal blandt andet udarbejde en rapport der for hvert af de tre scenarier, redegør for mulighederne for at samle administrationen, herunder beregne de driftsøkonomiske konsekvenser.
Følgende tre scenarier ønskes undersøgt:
1: Optimering af arealanvendelse for arbejdspladser på eksisterende rådhus i Esbjerg, ved eventuelt åbne kontorlandskaber. Frigjorte arealer udnyttes til kommunens øvrige administrationsafdelinger.
2: Hvilke muligheder der er for at optimere den nuværende rådhusbygning samt tilbygge således at der skabes mulighed for at samle hele administrationen på adressen. I den forbindelse skal der også peges på en løsning af parkeringsforholdene.
3: Mulighederne for at opfører et helt nyt rådhus placeret på en endnu ikke fastlagt grund. Det nye rådhus skal erstatte det nuværende og skal kunne rumme ca. 1000 medarbejdere, således at de nuværende 10 administrationer kan nedlægges og frasælges.
Opgaven forventes udført i perioden februar 2014 til juli 2014.
Fristen for at afgive bud er den 6. december 2013.
Læs mere under Licitationer her på Building Supply.