23948sdkhjf

Skoleelever skal regne på Femern-tunnelen

Danmarks Matematiklærerforening udgiver nyt undervisningsmateriale, hvor danske skoleelever blandt andet skal løse opgaver om den kommende Femern Bælt-tunnel

Danmarks Matematiklærerforening stiller i et nyt undervisningsmateriale en række opgaver til eleverne i grundskolen.

Blandt opgaverne bliver at regne på hvad Femern-forbindelsen betyder for rejsetiden, og hvor meget beton det kræver at opføre tunnelen.

Det oplyser Danmarks Matematiklærerforening og Femern A/S i en pressemeddelelse.

I undervisningsmaterialet indgår også praktiske opgaver, hvor eleverne skal bygge en model af tunnelen og sammenligne dimensionerne med andre tunneler i deres nærområde.

Undervisningsmaterialet er udarbejdet af Danmarks Matematiklærerforenings 13 kredse, der hver især har taget udgangspunkt i et projekt, som i flere tilfælde handler om deres nærområde. På Lolland er valget faldet på byggeriet af Femern Bælt-tunnelen

De 13 kredses bidrag er samlet i et ny undervisningsmateriale med titlen ”Danmark Rundt”, der bliver tilbudt alle skoler over hele Danmark til efteråret.

Undervisningsmaterialet er på 130 sider og indeholder seks kapitler, hvor Femern-projektet er en del af kapitlet Broer og tunneler i Danmark.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.113