23948sdkhjf

Kan det stadig betale sig at investere i displayannoncer?

Der findes et hav af måder, hvorpå du kan markedsføre dig på nettet.

I dag har de fleste fokus på en blanding af sociale medier og Google. Det er dog langt fra det eneste, der er muligt.

Det er også muligt at annoncere via Google Ads. Det er en form for displayannoncering, der giver dig reklameplads på et stort antal websites.

Det er dog ikke alle, der mener, at det er værd at bruge penge på dette. Det kan der være forskellige grunde til, men ofte er det som følge af, at reklamerne vises på websites, hvor folk ikke er specielt købeklar. Det er dog ikke noget, der ændrer på, at det kan vise sig at blive en rigtig god idé at investere i disse annoncer.

Displayannoncering egner sig bedst til remarketing
Der skal ikke være nogen tvivl om, at det er en form for marketing, der egner sig bedst til remarketing. Hvad det betyder er, at du kan sætte Google Ads op på en sådan vis, at det kun er folk, der har besøgt dit website, der kan se dem. Du kan endda lave dynamiske annoncer, der viser de produkter, som de har kigget på.

Hvis det ikke er noget, som du gør i, er det ikke noget, du bør tøve med at give dig i kast med. Der et væld af webshops, der har stor succes med remarketing. Det er dog ikke kun remarketing via Google Ads, at det gør sig gældende for. Det er i lige så høj grad noget, der er gældende for remarketing på Instagram og Facebook.

Annoncerne følger dine besøgende over hele nettet
En af de klare fordele ved at gøre brug af Google Ads er, at disse annoncer bliver vist på et stort antal danske og udenlandske websider. Hvis du har sat remarketing op, så vil dine annoncer reelt set følge vedkommende, der har besøgt din webside over hele nettet.

Med andre ord, vil der være en konstant påmindelse om, at de ikke har fået færdiggjort deres køb. Derfor er det også en marketing- og trafikkilde, der er relativt nemt at konvertere. Derfor får du ikke blot trafik, men får faktisk skabt salg. Det er selvfølgelig vigtigt, at du også får salg, da trafik i sig selv ikke er noget værd.

Er remarketing noget, der kan bruges af alle?
Det er ikke sikkert, at du tror, at det er noget, der egner sig til dig og din forretning. Det er dog vigtigt, at det gøres klart, at remarketing er noget, som kan bruges i enhver type forretning. Det er dog især webshops, der kan nyde godt af remarketing. Driver du en webshop, er det derfor ikke noget du skal tøve med at sætte op.

Det er der flere grunde til, men det skyldes dog især, at du kan skabe et salg med det samme via annoncen. Dertil er det også nemt at spore, hvorvidt det skaber salg eller ej. Det er ligeledes også en af årsagerne til, at remarketing er en effektiv form for online marketing.

Send til en kollega

0.047