23948sdkhjf

Giv den gas med annoncekronerne og sæt fut i din forretning

Du vil gerne være synlig, have flere kunder og allerhelst i går. Sådan er der mange virksomheder der tænker, og derfor er der kamp om pladserne, når det gælder online salg og markedsføring.

Men tænker du samtidig, at du gerne vil betale for, at det sker nu og her, så er Google Ads en oplagt mulighed for dig.

TIP: Er du bilforhandler, leasingudbyder, mekaniker eller noget helt fjerde? Vidste du, at du kan målrette dine Google Ads-annoncer med parametre, der er relevante for netop din branche? Såsom geografi, bilmærke og model og fordelagtige ydelser.  

Relevant og målrettet trafik uanset branche
Med Google Ads, som er det annoncenet værk Google tilbyder og stiller til rådighed, er der flere muligheder – heriblandt tekstannoncer, som også kaldes søgeannoncer, samt Google shopping og display-annoncer. Som annoncør kan du altså få dine produkter eller services vist på flere forskellige måder – nogle er nok mere relevante for dig end andre. Det handler alt sammen om branche og dermed også konkurrencen. Taktikken er at ramme din målgruppe, dér hvor de befinder sig i kunderejsen – både når de er klar til at handle nu og her, og når de endnu er i gang med at undersøge mulighederne i markedet.

Med Google Ads kan du betale dig fra at få kunder i butikken nu og her – og det er i princippet op til dig, hvor stort budgettet skal være. Når du annoncerer gennem Google Ads, kan du minutiøst holde øje med hvor mange penge, hver kampagne trækker, samt hvor mange gange du får dine annoncekroner igen – her har du måske hørt om begrebet ROAS. Med ROAS – Retur on ads spend – kan du måle effekten af din markedsføring.

Google Ads er derfor populært af flere årsager – men først og fremmest, fordi du gennem denne marketingkanal kan komme hurtigt i gang, du kan måle effekten fra dag 1, og så kan du starte og stoppe dine kampagner øjeblikkeligt.

Hvem egner Google Ads sig til?
Der er ingen begrænsninger for, hvem der kan gøre brug af Google Ads. Som marketingkanal egner Google Ads sig både til små firmaer med beskedne markedsføringsbudgetter og til store internationale brands, der har større råderum. Med en Google Ads Kampagne bliver du placeret i toppen af side 1 – før de organiske søgeresultater. Det bedste ved det hele er, at du først betaler, når der er potentielle kunder, der klikker på din annonce.

Du skal derfor se Ads som en meget effektiv marketingstrategi, som, ved at udvide og styrke din virksomheds synlighed online, kan bruges til at skabe resultater nu og her, samt opbygge awareness hos målgruppen gennem længerevarende kampagner.

Her kan du læse mere om arbejdet med Google Ads, og fordelene ved at vælge at teame op med et professionelt bureau.

Send til en kollega

0.032