23948sdkhjf

3 ting, du skal være opmærksom på ved online markedsføring

Har du en virksomhed, hvad enten du sælger produkter eller ydelser, skal du være online.

Markedsføringen har bevæget sig væk fra den offline tankegang, og nu skal du altså være til stede online, hvis du vil have succes. Men hvor skal du sætte ind? Det kan du få hjælp til hos bureauer, som er specialiseret på disse områder som eksempelvis dette online marketing bureau københavn, men ellers kan du læse med i artiklen, hvor vi kommer omkring tre af de vigtigste kanaler.

Søgemaskineoptimering
Forkortelsen har du nok hørt, fordi det er blevet et vaskeægte buzzword, men det skyldes simpelthen, at det er noget, du skal have styr på. Vi snakker selvfølgelig om SEO, som er forkortelsen for søgemaskineoptimering. SEO er den vigtigste kanal, når du skal trække organisk trafik. Det vil sige trafik, der ikke kommer gennem annoncer.

For at få succes med sin SEO er der mange elementer, man skal have styr på, og det kan være svært, hvis du først lige har stiftet bekendtskab med emnet. Din hjemmeside skal nemlig spille teknisk, men derudover skal du have styr på dine tekster, som skal være optimeret mod søgehensigter og dermed søgemaskiner samt brugerne. Det er en svær disciplin, men det skal der være styr på. Desuden skal du have indgående links fra andre sider, hvilket kan være endnu mere teknisk. Ovenfor har vi blot nævnt nogle få parametre, fordi der er i alt over 200. Dog skal du bare sætte dig lidt ind i SEO og måske derefter få hjælp fra eksperter.

Du kan ikke undvære de sociale medier
Hvad enten du er vild med det eller ej, så kan du ikke ignorere det. De sociale medier har en utrolig rækkevidde, og næsten alle med en mobil bruger også Facebook eller Instagram. Det er derfor et must, at din virksomhed er tilstede her, og du har kort sagt ikke råd til ikke at være her.

På de sociale medier kan man arbejde strategisk og taktisk med sin segmentering, således at du ikke bare skyder i øst og vest. Nej, har du styr på det, kan du målrette det mod lige netop din målgruppe, hvorfor du hurtigt vil kunne mærke en øget omsætning i butikken, hvis du gør det rigtigt. Det er teknisk, men det er vigtigt, at du udnytter denne kanal.

Google Ads
Dette er en pendant til SEO, og de spiller altså utrolig godt sammen. Google Ads er de betalte annoncer i søgemaskinerne, hvor du betaler et beløb til søgemaskinerne, hver gang du får et klik. Det kan altså hurtigt blive en dyr omgang, hvis du kæmper med om de hårdeste ord, men har du en ombord, som kan tænke taktisk, vil du opdage, at du alligevel kan kæmpe med om kunderne. Det er nemlig ikke altid de populære og generelle ord, som lokker de købeklare kunder til. Det kan være helt andre søgninger, og en ekspert på Google Ads kan hurtig hjælpe dig til at forstå, hvad der skal have fokus.

Skal din forretning online, er der mange ting, du skal have styr på, men de tre ovenstående områder er nogle af de vigtigste, og det er typisk her, hvor du starter ud.

Send til en kollega

0.031