Sådan holder du svære samtaler med dine medarbejdere – online
Hvordan håndterer du en medarbejder, der skal opsiges eller ændre adfærd? Få redskaberne til at holde den svære samtale – på en god måde.
Det er ikke altid nemt at fortælle en medarbejder, at vedkommende skal opsiges eller ændre adfærd på arbejdspladsen. Det kan skabe konflikter og få konsekvenser for arbejdsmiljøet, hvis du som leder ikke har helt styr på de lovmæssige og personlige aspekter af at tage en svær samtale.
Du lærer bl.a.:
På dette virtuelle kursus bliver du klædt på til at tage den svære samtale og være en nærværende leder, når der skal opsiges eller løses konflikter på arbejdspladsen.
Du får de nødvendige redskaber, der skal til for:
- at forberede dig, så du opnår det ønskede resultat
- at styre samtalen i en god, konstruktiv retning
- at håndtere medarbejderens følelsesmæssige reaktion
- at være opmærksom på den gældende lovgivning
Du får også tips til, hvordan du bedst håndterer de andre kolleger og derved fastholder det gode arbejdsmiljø efter en svær samtale.
Se alle DI's kurser, uddannelser og netværk inden for ledelse her
Målgruppe
Ledere eller HR-professionelle med ansvaret for at varetage de svære samtaler, herunder opsigelser og konfliktløsning på arbejdspladsen.
Læs mere og tilmeld dig her. Sådan holder du de svære samtaler med dine medarbejdere
Modtag nyheder om DI's kurser, uddannelser og netværk direkte i din indbakke