Projektstyring til udrulning af infrastruktur projekter
Projektstyring af infrastrukturprojekter involverer mange grænseflader og interessenter og kræver, at projektmodellen er fleksibel. Virkplans projektstyringsmodel tilbyder netop dette.
Modellen indeholder en række standardskabeloner til forskellige projekttyper. Hver gang et projekt startes, tages der udgangspunkt i en standardskabelon. Projektet består af et antal opgaver, som beskriver hvad der skal laves og af hvem. Der laves dataopsamling direkte i opgaven eller igennem vedhæftede dokumenter og billeder. Projektlederen kan dermed let få et overblik over projektet og rette opgaver til mv. Projektdeltagerne kan se deres egne opgaver herunder status. Vi har bevidst adskilt selve arbejdet med projekterne og ledelsesoverblikket.
Alle opgaver kan overføres til andre systemer via API, og opgaver kan sendes til underleverandører pr. mail. Stadigvæk hvor status og dataindsamling kan bevares.
Når man har mange projekter med mange ensartede opgaver, opstår der behov for at finde udvalgte opgaver på tværs af projekterne. Både for at tilføje status, men også for dispatch (tildeling) til andre medarbejdere. Denne funktion er en grundlæggende funktion i Virkplans model.
Rapportering i Power BI rapporter
I Virkplan laves al rapportering i Power BI rapporter, som er en integreret del af løsningen. Det gør det muligt at tilpasse rapporter løbende. Alle rapporter er vist i Virkplan, men data kan også laves i jeres eget Power BI miljø. Alt data er tilgængeligt via API.