Geberit indvier nyt kompetencecenter
Mere fokus på forbrugerrettede produkter er baggrunden for, at Geberit nu åbner et nyt kunde- og kompetencecenter på 450 m² i Albertslund.
Geberit har succes med sin satsning på forbrugerrettede produkter, og næste skridt er nu at ruste grossister og installatører til at sælge blandt andet det nye douchetoilet AquaClean Sela. Her er det Geberits nye kunde- og kompetencecenter i Albertslund.
- Vi har meget fokus på at give vores forhandlere viden og kompetencer, så de er rustet til at sælge blandt andet douchetoiletter og Monolith badeværelsesmoduler. Det kan vi nu gøre i kunde- og kompetencecenteret, hvor vi kan vise vores produkter i miljø og derigennem inspirere forhandlerne til at gøre det samme, siger Geberits landechef i Danmark, Bent Knudsen.
Som det eneste sted i landet rummer Geberits kunde- og kompetencecenter også et lydlaboratorium. Her kan fagfolk høre, hvilken betydning forskellige installationsløsninger inden for afløb har for lyden i en bygning. Et område, som har stor bevågenhed blandt branchens aktører som f.eks. ingeniører og installatører.
Vækst på over 10 procent i 2012
I 2012 havde Geberit en vækst i omsætningen på mere end 10 procent, og det nye kunde- og kompetencecenter og den landsdækkende tourne, Geberit On Tour, skal sammen med flere nye produkter være med til at sikre fortsat fremgang på det danske marked.
- Årets resultat afspejler, at vores strategi om at satse på nyudvikling af produkter og på forret-ningsområdet med mere forbrugerrettede produkter virker. Vi oplever vækst på alle områder, men især vores store satsning AquaClean har fået et gennembrud i år og er blevet et meget vigtigt forretningsområde for os, forklarer Bent Knudsen.
Ifølge spritnye tal fra Rørforeningen oplevede hele markedet nulvækst i 2012, og Geberit for-venter også kamp om markedsandelene i år. Alligevel satser koncernen på yderligere vækst, siger Bent Knudsen:
- I 2013 lancerer vi en række nye produkter, som er rettet mod forbrugerne. Blandt andet har vi store forventninger til vores nye douchetoilet AquaClean Sela. Derudover fortsætter vi med at styrke vores fokus på videndeling og sparring med vores forhandlere.