23948sdkhjf

DAC satser på nyt forretningsområde

Med Marius Sylvestersen i spidsen søsætter Dansk Arkitektur Centers nu ”DAC/Scenarios”, der skal bidrage med nye tanker til at løse verdenssamfundets udfordringer.
Dansk Arkitektur Center (DAC) har pr. 1. december ansat Marius Sylvestersen, der kommer fra en stilling som Brand Strategy Director hos State of Green.

Marius Sylvestersen skal stå i spidsen for det nye forretningsområde DAC/Scenarios, der vil samle private virksomheder, organisationer og offentlige aktører om strategiske scenarie-udviklingsprojekter indenfor klima, bæredygtighed og energi.

Værdiskabende samarbejdsprojekter
Dansk Arkitektur Center har de senere år skabt en række markante fremtidsscenarie-projekter, senest projektet ”Possible Greenland”, der var udstillet på Venedig-biennalen i år og kommer til Danmark i 2013.

Som tovholder for DAC/Scenarios skal Marius Sylvestersen være med til at udvikle nye scenarieprojekter, som bringer aktører i byggeri, energi, IT, Greentech og andre relevante brancher sammen om at tænke nyt i forhold til de udfordringer, vi står overfor som verdenssamfund.

- Jeg glæder mig til at opdyrke et nyt forretningsområde for langsigtet strategisk tænkning. DAC har med deres tidligere scenarieprojekter formået at samle offentlige organisationer og private virksomheder om en fælles udviklingsdagsorden. Mit fokus bliver at bruge mine erfaringer med offentlige-private samarbejder i State-of-Green til at udvikle nye former for samarbejdsprojekter, der bliver endnu mere værdiskabende for både virksomheder og de offentlige organisationer, siger Marius Sylvestersen.

Stort behov for strategisk fremtidstænkning
Marius Sylvestersen har, som tidligere Brand Strategy Director hos State of Green, omfattende erfaring med at orkestrere offentlig-private samarbejder og med promovering af danske kompetencer på en global scene.

- Vi er glade for at have fået muligheden for at tilknytte Marius Sylvestersen til DAC. Han har i State of Green været med til at samle private virksomheder, organisationer og offentlige myndigheder omkring et nyt grønt Danmarksbrand. Vi ser et stort behov for strategisk fremtidstænkning, der bringer virksomheder og offentlige aktører sammen om at tænke nyt i forhold til de klima- og samfundsudfordringer, vi står overfor, udtaler Kent Martinussen, adm. dir. for DAC.

Fakta
Marius Sylvestersen
Marius Sylvestersen kommer fra en stilling som Brand Strategy Director hos State of Green, hvor han tidligere har været souschef. Marius Sylvestersen har hos State of Green været ansvarlig for den internationale positionering af Danmark og danske virksomheder inden for energi- og klimaområdet via udviklingen af det nationale grønne brand ”State of Green”, der er målrettet internationale beslutningstagere og medier. Marius Sylvestersen har tidligere været ansat i Økonomi- og Erhvervsministeriet og Ministeriet for Familie- og Forbrugsanliggender. Marius Sylvestersen er cand.scient.soc. fra Københavns Universitet.

DAC / Scenarios
DAC / Scenarios er et nyt forretningsområde, der samler og målretter DAC’s arbejde med strategiske scenarie-udviklingsprojekter, der samler private virksomheder og offentlige aktører om at tænke nyt i forhold til bæredygtig udvikling og vor tids andre store udfordringer. DAC har bl.a. udviklet scenarieprojekterne ”Possible Greenland” om Grønlands nye rolle i den globale ressource-økonomi, ”Co-Evolution”, der satte danske og kinesiske arkitekter og byudviklere sammen om at udvikle fremtidens bæredygtige byer i Kina og ”Seven New Denmarks”, der gav nye bud på, hvordan Danmark kan gentænke sin arv som arkitektur- og designnation i en global tidsalder.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11