Den digitale tidsalder har gjort sit indtog i el-branchen
Schneider Electric har ændret format og form på det gammelkendte LK Katalog, og så skal installatører, elektrikere og grossister nu aktivt bestille installatørkataloget.
Den digitale tidsalder har gjort sit indtog i el-branchen, og godt 20.000 fagfolk bruger hver måned kataloget online. Derfor skal man nu aktivt bestille Installatørkataloget 2013-2014. Samtidig er kataloget optimeret, så det fylder en tredjedel mindre, mens antallet af produkter stiger.
- Vi ved, at mange installatører og elektrikere dagligt bruger vores katalog, som ofte har en særlig plads i servicebilerne. Derfor har vi sørget for, at årets katalog opfylder alle de krav og ønsker, som branchen har. Formatet ændrer sig ikke, men kataloget bliver lettere at håndtere, fordi sideantallet og dermed vægten er blevet skåret ned, siger Henrik Müller Jensen, salgschef for blandt andet Lauritz Knudsen-produkter i Schneider Electric.
Online-succes
Schneider Electric oplever en konstant stigning i antallet af brugere på online-versionen af Installatørkataloget. Godt 20.000 bruger hver måned online-kataloget, mens 2.000 bruger mobil-kataloget på deres smartphone. Derfor bliver det nu udvidet med nye features og flere opdateringer.
Med online-versionen er det også blevet nemmere at følge med, når nye produkter bliver lanceret, idet der er lavet en kolonne til nyheder. Derudover giver online-versionen også mulighed for nemt at bestille en rapport, der kan bruges som dokumentation til eksempelvis et tilbud.