Fremgangen fortsætter hos Outline Vinduer
Vinduesproducenten fra Farsø fortsætter en positiv udvikling både produkt- og salgsmæssigt i et år, der ellers byder på store udfordringer for bygge- og vinduesbranchen.
I årets første 9 måneder har virksomheden således haft en stigende ordreindgang på 15 procent i forhold til samme periode i 2011, ifølge Mona Sloth Nielsen, Salgs- og marketingdirektør hos Outline Vinduer A/S.
Lynhurtig levering
Udviklingen er et resultat af en bevidst strategi hos Outline, der i 2011 lancerede en ny visuel identitet som led i ønsket om forbedret kommunikation med slutkunderne. Og 2012 er tilsvarende præget af nye tiltag.
Senest har Outline introduceret, hvad man betegner som markedets hurtigste leveringstid på kun to uger – fra ordrebekræftelse til levering på kundens adresse for at tilgodese og forøge privatkundernes tilfredshed:
- Det er et koncept, vi har arbejdet meget på at få etableret. Og en vigtig parameter i at det lykkes er, at Outline har produktion herhjemme. Vi mener jo, at vinduer og døre til danske hjem skal produceres i Danmark, siger Mona Sloth Nielsen.
Uddannelse er vejen frem
Outline er desuden undervejs med et større uddannelsesprojekt op til den kommende lavsæson.
Alle medarbejdere skal en uge på ”skolebænken” for at videreuddannes i kvalitet og effektivitet, ligesom virksomheden opstarter et lærlingeforløb for fem nye produktionsassistenter:
- Uddannelse er kort sagt en ekstremt vigtig parameter, som vi prioriterer højt og tror på kan gøre en forskel – også for at kunne fastholde vores dygtige medarbejdere i lavsæsonen, siger Jens Sørensen, Outlines Produktionsdirektør.
Virksomheden har generelt introduceret en mere udadvendt, synlig profil med bl.a. en trendrapport, nye udstillinger og en opprioritering af den digitale tilstedeværelse.
Det ses blandt andet i form af en officiel Facebook-side og en mobil dør-app, hvor man kan eksperimentere med Outlines 4 nye dørserier eller godt 70 varianter på egen boligfacade.