23948sdkhjf

Grontmij opruster på driftsrådgivning

En markant interesse for metoder til energibesparelser og samordnet idriftsættelse får nu Grontmij til at ansætte fire nye medarbejdere i Facility Management og Driftsrådgivning.
Moderne byggeri stiller store krav til faciliteter, indeklima og medarbejdertrivsel. Det kræver, at der tænkes i drift fra idé til idriftsættelse gennem facility management.

Grontmij oplever en markant interesse for metoder til energibesparelser og samordnet idriftsættelse – Commissioning – og styrker derfor kompetencerne i afdelingen for Facility Management og Driftsrådgivning med fire ansættelser på kontorerne i Aarhus, Kolding og Glostrup.

Søren Klemmensen ny driftsrådgiver
Søren Klemmensen er ansat i Grontmij som driftsrådgiver med særligt fokus på optimering inden for drift & vedligehold, samt strategisk facility management.

Søren Klemmensen vil rådgive private og offentlige bygningsejere om helhedsorienterede og fremtidssikrede løsninger, så de opnår det bedst mulige resultat for den mindst mulige investering inden for drift og vedligehold af bygninger samt interne serviceopgaver.

Søren Klemmensen er 39 år og uddannet Maskinmester. Søren Klemmensen har siden 2006 arbejdet for Vestas som Facility Manager i Vestas Wind Systems – her var facility management og driftsoptimering af Vestas ejendomme det primære arbejdsområde. Han vil fremover have dagligt virke på Grontmijs kontorer i Kolding og Aarhus.

Lars Brøbecher ny markedschef
Som markedschef for Facility Management og Driftsrådgivning vil Lars Brøbecher være den udfarende kraft, der skal udbygge kendskabet til Grontmijs mangeårige tradition på. Han vil samtidig få til opgave at koordinere indsatsen på tilbuds- og salgssiden til private og offentlige kunder.

Lars Brøbecher er 38 år og uddannet Maskinmester og EBA. Han har tidligere arbejdet som konsulent og salgschef i virksomheder beskæftiget med teknisk rådgivning og rekruttering på strategisk niveau. Lars Brøbecher har siden 2003 været tilknyttet Maskinmesteruddannelsen som censor på afgangsprojekter og har endvidere medvirket ved akkreditering af maritime uddannelser. Hos Grontmij får han dagligt virke på kontoret i Aarhus.

Allan Hansen ny driftsrådgiver
Allan Hansen er ansat som driftsrådgiver i Facility Management og Driftsrådgivning med særligt fokus på optimal drift og vedligehold hos det private og offentlige erhverv. Her får han til opgave at rådgive om helhedsorienterede og fremtidssikrede løsninger inden for tekniske installationer, produktionsanlæg samt bygninger.

Allan Hansen er 32 år og uddannet maskinmester. Han kommer fra en stilling ved Grundfos som intern miljøkonsulent, hvor han har arbejdet med afdækning og implementering af energi- og miljøforbedrende projekter. Før dette var Allan Hansen seks år ved elforsyningen i Østjylland som energirådgiver for produktion og industri. Han får dagligt virke på Grontmijs kontor i Aarhus.

Poul Henrik Due ny chefrådgiver
Med ansættelsen af Poul Henrik Due som chefrådgiver ønsker Grontmij at styrke sammenhængen mellem de tekniske og de ledelsesmæssige ydelser inden for facility management. Med hovedkontoret i Glostrup som daglig arbejdsplads skal Poul Henrik Due udvikle nye ydelser og tilbyde rådgivning i strategisk facility management i samarbejde med Grontmijs øvrige eksperter på området.

Den nye chefrådgiver er 56 år og uddannet cand. scient. Han har tidligere arbejdet som chefkonsulent på Teknologisk Institut og hos COWI inden for facility management, brugerinddragelse, vinterbyggeri, kvalitetsmiljø- og arbejdsmiljøledelse.

Poul Henrik Due er tilknyttet DTU som underviser, indlægsholder og censor på afgangsprojekter ved bl.a. DTU Management. Han har et omfattende netværk, herunder i relation til Dansk Facilities Management Netværk og Benchmarking samt Dansk Vedligeholdelsesforening.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109