23948sdkhjf

Sjællandsk byggecenterkæde vil kapre online-kunder i hele landet

Igennem godt 100 år har byggecenterkæden Johannes Fog slået sit navn fast i det nordsjællandske. Nu håber ejerkredsen at kunne udbrede kendskabet til resten af landet, og vejen skal gå via en massiv digital satsning, hvor første skridt er en nylanceret webshop.

Den store digitale satsning kommer efter en periode, hvor Johannes Fog oplevede store vækstrater, ikke mindst digitalt.

– Covid-19 accelererede udviklingen online, og selvom den digitale omsætning efterfølgende er aftaget, ligger den stadig på et højt niveau. Det er derfor essentielt, at Johannes Fog nu har en webshop, der er blandt de bedste og kan være et stærkt fundament for vores fremtidige satsning på området, så Fog også online ”holder i længden”, siger Mads Hvelplund, CFO i Johannes Fog.

Forventer markant digital vækst

Kæden, der foruden ni byggecentre tæller et bolighus, har hidtil opereret med tre særskilte digitale platforme til henholdsvis bygge- og trælastvarer, boligartikler og lamper. Kernen i virksomhedens digitale ambition er at samle de tre platforme for at give kunderne en mere sømløs oplevelse, samtidig med at virksomheden høster en række operationelle synergier.

– Vi har en klar forventning om, at den nye platform kommer til at medføre markant vækst for vores digitale omsætning. Helt konkret forventer vi, at den digitale andel af vores samlede B2C-omsætning kommer til at stige med mere end 50 procent i det første år efter lanceringen, siger Mads Hvelplund og tilføjer:

– En af de store fordele ved den nye, samlede platform er en lang række services, der gør det nemt og intuitivt for vores kunder at gå fra overvejelse til køb. Det kan for eksempel blive i form af mere digital rådgivning, flere produktvideoer og senere også introduktion af de ’shop the look’-funktioner, man typisk kender fra mode- og livsstilsbutikker.

Johannes Fogs digitale transformation sker samarbejde med det digitale konsulenthus Impact, hvor man sætter pris på opgaven, der blev vundet i en udbudsrunde.

– Det er særligt spændende at skabe en digital oplevelse, der kan positionere Johannes Fog på baggrund af kvalitet og rådgivning frem for på den taktiske priskonkurrence, der dominerer deres branche, siger Dorte Mærsk Maron, der er Client Director hos Impact.

Artiklen er en del af temaet Nyt fra byggecentrene.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.047